1

Onderwerp: Dummie tussen echte taart lagen in

Hallo allemaal!

Heb een vraagje over dummies tussen echte taarten. Moet een drie laagse taart maken en tussen elke laag een dummie die bedekt wordt met rozen. Hoe werkt dat? Gaat het stokje niet door de dummi heen of moet ik er een taart kartonnetje tussen doen?

Alvast bedankt!

2

Re: Dummie tussen echte taart lagen in

Ik zou er sowieso een vetvrijkartonnetje tussen doen. Weet niet hoe voedselveilig piepschuim is. Vind het dan toch net wat smakelijker. En wel alle lagen dowelen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Het zijn trouwens halve dummies ze wilde niet hele grote er tussen in. Lastige klanten hahaha. Maar waar ik dus aan dacht is in de onderste echt laag dowels, taart kartonnetje en dan halve dummie en dan weer een echte laag. Zo verder stapelen. Maar weet niet of de piepschuim dan sterk genoeg is.

4

Ja hoor, dat houdt wel. Maar idd elke echte taart dowelen (behalve de bovenste  :+ )
Ik heb het laatst gedaan met 2 drums tegen elkaar ertussen. Scheelt een hoop zagen. Want je moet natuurlijk wel zorgen dat je ze kaarsrecht doormidden zaagt, anders staat je taart scheef.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Dank je wel voor de informatie! Ik zal mijn broertje lief aan kijken of hij ze in gelijke stukken kan krijgen (vast wel). Maar dat van die drums is ook een goed idee!

6

Samirassweets schreef:

Het zijn trouwens halve dummies ze wilde niet hele grote er tussen in. Lastige klanten hahaha. Maar waar ik dus aan dacht is in de onderste echt laag dowels, taart kartonnetje en dan halve dummie en dan weer een echte laag. Zo verder stapelen. Maar weet niet of de piepschuim dan sterk genoeg is.

halve dummies?
zijn die halve maten te koop, of zaag je die? (en hoe zorg je dan dat ze echt recht zijn?)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Ik kwam laatst 'per ongeluk' met enkel laags dummies thuis, bij de hobbywinkel gehaald, was volgens mij iets van 4cm hoog.

Nathasja Flapper - FlappergastedCakes Facebook website