1

Onderwerp: i need your helpppppppp !!!!!

hoi dames ik heb jullie hulp nodig!!
Een collega van mij wil dat ik haar bruidtaart maak .
ze heeft al verschillende taarten van mij geproefd en wil dus zon taart maar uiteraard huwelijksstijl .
Ik zag het niet echt zitten omdat ik nog nooit een stapeltaart heb gemaakt en ik doe taartjes enkel maar als af en toe hobby (dus zeker niet perfect) . ik was zelf als bruid een "alles moet perfect zijn " mens dus heb ik best wel schrik want wat ik ook zeg ze wil van mij een taart :-s
dus help !!!

    wat heb ik allemaal nodig van bakvormen( formaten) enz voor een huwelijksstapeltaart voor +- 50 pers?

    ze had graag een chocolade vulling is dit gangbaar voor een bruidstaart ? en met welke andere vulling zouden jullie dit combineren ? slagroom frambozen ?? of zo

    ik zag bij sommige hier in de parade linten rond de taarten is dit speciale lint ? is het gemakkelijk en strakker om de overgang van de taarten te verbergen of is versiering met icing beter

    alle tips voor een mooie strakke taart is welkom als ook video's en how to's



    alvast super bedankt allemaal  oh ja het huwelijk is op 1/3

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    Ik heb je bij de modjes gemeld want je staat in het verkeerde topic. Zij zullen hem verplaatsen.

    3

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    [MOVE] -> taartdecoratie algemeen...........

    4

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    aja woeps bedankt

    5

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een stapeltaart gemaakt. Meteen voor 60 personen...
    30 - 25 - 20 - 15. Vond ik wel mooie maten qua verhouding.
    Het stapelen is echt niet moeilijk, ik zag er ook heel erg tegenop.

    Goed stutten (ik heb houten dowels van Wilton gebruikt) en onder iedere taart een stevig stuk karton en dan kan er eigenlijk weinig misgaan volgens mij...

    Succes!

    6

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    bedankt

    7

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    Ik heb ook nog nooit een bruidstaart gemaakt en zelfs al een keer 'nee' gezegd omdat ik het niet zag zitten. Mag je ook doen als je het niet aandurft, hoor, dan moet ze maar een ander vragen!
    Chocoladevulling lijkt mij wel lekker, zeker met iets van frambozen erbij. Ik denk wel dat je moet uitkijken met slagroom als vulling, want als hij een poosje uit de koeling staat, wil slagroom weleens dunner worden en dan zakt je taart uit. Bovendien bederft slagroom uit de koeling natuurlijk snel. Volgens mij zie ik hier op het forum met name vullingen op basis van botercreme voor bruidstaarten.
    Dat van die linten weet ik niet, ik hoop dat iemand anders je hiermee verder kan helpen.

    Ik wens je veel succes en alleen doen als je het echt aandurft hoor,

    Tieneke

    8

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    Lint: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/deco … taart-vast

    Aantallen stapeltaart: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=101284

    9

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    Stel dat je heel erg tegen het stapelen op ziet, er zijn voldoende taart-etageres in omloop om alle taarten los  te laten staan, en dat je dus in feite gewoon 3-4 losse taarten maakt. Zoiets als deze:
    http://stijlvolsmullen.nl/wp-content/uploads/2010/09/bruidstaart-brush-embroider-2.jpg
    Moet je maar even googlen op taartetagere....
    Misschien haalt dat voor je de druk en spanning eraf?
    En verder inderdaad vullingen doen die ook buiten de koelkast kunnen. OP het forum staat ergens een heel lijstje hiervan....
    Succes!
    En.... als je het echt niet ziet zitten: niet doen.......

    begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
    want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

    10

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    :thumb: ooit moet het de eerste keer zijn :) en voor 1 maart heb je nog genoeg tijd om het stapelen een keer te oefenen. Er zijn vast vrijwilligers die je taart willen opeten ;-)

    How to van stapelen: http://www.tartacadabra.com/nl_main.html (bij how to's)
    Wanneer je goed materiaal (houten en voor de onderste evt plastic dowels, cakeboard en voor de bovenste lagen goud/zilveren kartons) gebruikt, kan er weinig mis gaan hoor :-)

    Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
    www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

    11

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    dank u wel dames jullie geven me moed  :D
    ik zal het toch eens proberen en dan zien we wel ev ga ik dan voor zo een etalagere
    ik zal zeker de links bekijken .
    De bruid zou graag een chocolade biscuit hebben met witte chocolade ganache . zware boel of zou dit wel meevallen qua smaak?

    12

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    ik smeer altijd af met witte chocganache, maar vul er eigenlijk nooit mee. Dat doe ik met witte choc meringuecrème, dat is denk ik iets lichter :)
    Bij een chocbiscuit met witte chocmbc zou ik denk ik frambozenjam en verse frambozen doen, om het wat frisser en lichter te maken :) (frambozen in de mbc drukken)

    Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
    www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

    13

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    é carien  heb je recept van witte choc meringuecreme ? thanks

    14

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    je maakt mbc en klopt daar (afgekoelde) gesmolten witte chocola doorheen :)
    Ik doe 75gr choc op 100gr boter, maar dat ligt ook aan je eigen smaak ;-)

    Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
    www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

    15

    Re: i need your helpppppppp !!!!!

    merci