1

Onderwerp: Talent

Mijn zoon moest voor school een middag aan  ' workshadowing' doen. Je loopt dan een middag mee met bijvoorbeeld je vader of moeder om een idee te krijgen van wat zijn/ haar beroep inhoudt. Mijn zoon dacht heel slim een middag met zijn moeder mee te kunnen lopen en een mooie taart te kunnen maken.
Ik moet zeggen; volgens mij heeft hij talent, alhoewel hij mij al na 10 minuten verzekerde dat hij zeker wist dat mijn bedrijf geen familiebedrijf gaat worden…hahaha.
Hij was zeer ambitieus; hij wilde een witte taart met een rozenwaterval en dat terwijl hij nog nooit eerder een gedecoreerde taart gemaakt had...
De eerste roos heb ik voor gedaan en daarna is hij zelf aan de slag gegaan.
Hij heeft zo af en toe wat lopen vloeken, maar heeft goed doorgezet met een aantal mooie rozen als resultaat!
Ook het afsmeren en strak bekleden gingen super.
Ik moet zeggen; ik ben trots op hem

http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6Y3EDCO.jpg

Zoete groetjes, Marjolein

2

Re: Talent

Wow, zeker een talentje :) Hij heeft de kunst goed afgekeken.

En logisch toch ook dat het geen familie bedrijf wordt, met zijn talent neemt hij later jou in dienst :+

Maar zonder gekheid, wat leuk dat jij hem zo zelf heb laten geworden, dat hij alles zo zelf kon doen. Ik vindt de taart super goed gelukt, vooral lekker strak  :thumb:

Als het mislukt, probeer je nog een keer, nog eens, steeds maar weer....
En in de tussentijd heeft niemand meer avondeten nodig:)

3

Wat een leuk idee van die school! Of is dat tegenwoordig op alle scholen? En inderdaad super mooi gelukt.

4

Maria1000 schreef:

Wat een leuk idee van die school! Of is dat tegenwoordig op alle scholen? En inderdaad super mooi gelukt.

Deze school doet dit al jaren en de school van mijn dochter destijds ook. Volgens mij doen veel middelbare scholen hier in de buurt dit.
Ze doen dit ter voorbereiding op de profielkeuze, zodat leerlingen meer zicht krijgen op beroepen en de vele keuzes die er zijn. Mijn dochter is destijds met een kennis meegegaan die bij de traumahelicopters ( zij studeert nu fysio) werkte en mijn zoon is met mijn man meegegaan naar een gasunie project ( hij studeert nu werktuigbouwkunde)
Benieuwd wat de jongste uiteindelijk zal gaan studeren...

Zoete groetjes, Marjolein

5

Wat een leuk initiatief van de school en inderdaad hij heeft serieus talent!! Een nieuwe cake boss in de dop?? haha helaas wil hij het niet van je overnemen maar ach misschien over een paar jaar wel! :)

6

Leuk hoor, je zoon maakt in elk geval mooiere rozen dan ik ;)

Wat een talent! Prachtig zo.strak bekleed en mooi met die rozen!

8

Zo toch maar gaan zorgen dat het een familie bedrijf wordt, hij heeft er talent voor :)

Heel erg knap gedaan, ik zou willen dat ik zo'n strakke taart kon maken :thumb: