1

Onderwerp: Funcake mix aardbeien bavarois

Ik wil graag de mix voor aardbeien bavarois van funcakes proberen. Moet deze eerst opstijven en dan als vulling op de taart of eerst op de taart en dan opstijven? Wie heeft hier ervaring mee? Moet het morgen proberen :-)

Re: Funcake mix aardbeien bavarois

Als de mix gemaakt is, laat ik hem altijd een uurtje ongeveer wel opstijven ja :) zo word ie net ff wat beter vind ik.

3

Op de verpakking staat: direct verwerken. Dus, mengen, op de taart en dan een uurtje op laten stijven voor je verder gaat. Anders duw je met een een beetje pech de vulling er weer uit.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4 Laatst bewerkt door lady-vall (23-02-2014 22:28)

Wat grappig, 2 verschillende adviezen. Ik vraag het me ook af. En dat opstijven, moet dat buiten de koelkast of niet?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

In de koelkast! Bevat slagroom, vandaar.
Ik denk dat je 'm ook wel eerst op kunt laten stijven, maar dan moet je 'm wat meer smeren. Maakt op zich niet zoveel uit denk ik.
Ik geef de taart na het vullen in elk geval vast meteen een crumb coat aan de zijkant, dan blijft hij mooi recht.
Als hij dan een uurtje in de koelkast heeft gestaan werk ik 'm verder af. Dat scheelt tijd.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym