1

Onderwerp: Iemand tips? De oplossing is vast heel simpel

Hallo hallo,

Ik heb een vraagje. Ik vroeg me af hoe ik deze Minnie op de bovenkant van de taart krijg? Ik kan wel saté prikkers in de onderkant steken, maar daar is het hele hoofd van Minnie veel te zwaar voor. Moet ik gewoon wat tegen de achterkant zetten en jammer dan dat je het ziet? Of is er een slimme oplossing die ik nu even niet kan bedenken?  :O

Ik heb even de link in de tekst geplakt, want ze hebben de url verstopt.

Super bedankt weer allemaal!!  :D

http://www.erivanacakes.com/apps/photos … =176735676

2

Re: Iemand tips? De oplossing is vast heel simpel

Als het fondant dik genoeg is kun je de prikkers van onder tot boven erin steken. Is dit niet het geval zou ik de prikkers op de achterkant leggen en dan een reep fondant daarover heen plakken.

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

3

Ik doe altijd prikker(s) aan de achterkant. Zou dit met Minnie dus ook doen  ;) . Of het hoofd moet erg dik worden, maar dan wordt het ook weer zwaarder, waardoor ik bang zou zijn dat de fondant gaat scheuren en van het stokje af valt. Maar waarom wil je de prikkers niet aan de achterkant? Dat zie je toch niet?  ;)

4

Hoi Esther, bedankt voor je reactie. Hoe bedoel je niet aan de achterkant dat zie je toch niet? Bedoel je dat je het niet ziet omdat het de achterkant van de taart is of werk je het weg?

Laat je het hoofd van minnie dan gewoon steunen tegen de prikkers? Begrijp ik dat goed?

Ja, Michael dat heb ik vorige keer gedaan en toen werd het wat topzwaar, waardoor het wat naar achter ging hellen en het fondant scheurde.

Groetjes

5

Hoi Esther, bedankt voor je reactie. Hoe bedoel je niet aan de achterkant dat zie je toch niet? Bedoel je dat je het niet ziet omdat het de achterkant van de taart is of werk je het weg?

Laat je het hoofd van minnie dan gewoon steunen tegen de prikkers? Begrijp ik dat goed?

Ja, Michael dat heb ik vorige keer gedaan en toen werd het wat topzwaar, waardoor het wat naar achter ging hellen en het fondant scheurde.

Groetjes

6 Laatst bewerkt door smikkelke (21-02-2014 17:23)

ik heb vorige week een hello kitty gemaakt ook zo en 3 prikkers erin gestoken en 1 aan de achterkant voor de steun , de taart is ongeveer 40 km  verder heel aan gekomen
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-RMCPG8PX.jpg

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

7

Hoi Esther, super gave taart zeg. Hoe doe je dat uitwerk aan de onderkant?

Ik ga er dan gewoon een grote prikker aan de achterkant van de taart steken waar de minnie tegenaan kan steunen. Het is toch de voorkant waar het om gaat, dus dat stoort niet.

8

Misschien heb je hier iets aan??

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=234444

Succes in ieder geval!!

9 Laatst bewerkt door Esther68 (21-02-2014 22:44)

Ozziegirl schreef:

Hoi Esther, super gave taart zeg. Hoe doe je dat uitwerk aan de onderkant?

Ik ga er dan gewoon een grote prikker aan de achterkant van de taart steken waar de minnie tegenaan kan steunen. Het is toch de voorkant waar het om gaat, dus dat stoort niet.

Ik weet niet of de maakster van de HK taart ook Esther heet? Taart is niet van mij  ;)
@smikkelke: ik vind je taart erg leuk, maar wel jammer dat je de prikker toch goed ziet zitten  :O .
Ik maak eerst het plaatje en laat deze goed drogen. Dan pas plak ik de prikker(s) met royal icing of een stukje fondant aan het plaatje vast. Zoals Nathalie ook doet  :y

10

Ik begrijp het dus goed dat je aan de achterkant van het plaatje de prikker ziet zitten?

Hoe maak je zo'n ruitpatroon aan de onderkant van de taart? Ik vind dat altijd erg mooi, maar ik weet niet hoe dat werkt.  :o

11

Ik heb even op je Facebook pagina gekeken Esther. Prachtige taarten maak je zeg. En wat zijn ze ontzettend strak afgekleed.

Er staat een taart op met nummer 16 zitten daar ijzer draadjes door ofzo en hoe zet je dat vast op je taart?

12

Ozziegirl schreef:

Ik heb even op je Facebook pagina gekeken Esther. Prachtige taarten maak je zeg. En wat zijn ze ontzettend strak afgekleed.

Er staat een taart op met nummer 16 zitten daar ijzer draadjes door ofzo en hoe zet je dat vast op je taart?

Dankjewel! Altijd leuk om te horen  :Y . Ik begin bij de basis...ik zorg dat mijn taarten altijd strak zijn afgesmeerd, waardoor het ook strakke taarten worden  :Y
Die 16 heb ik met rolletjes fondant gemaakt waar ik prikkers ingestoken heb. Wel zo dat je deze niet ziet wanneer de de nummers op de taart staan.
Het ruitjespatroon is gemaakt met de Patchwork diamond cutter. Deze zet je tegen de taart en drukt deze dan rondom in de taart. Wel voor beginnen omdat je niet altijd uitkomt. Het is niet erg dat dit dan aan de achterkant zit  ;) .
Bij het plaatje zie je de prikker inderdaad zitten aan de achterkant. Net als op de foto van Nathalie.

13

@ ozzie girl  t ruitjes patroonmaak ik met de patchwork diamond cutter deze heb ik besteld bij de leukstetaartenshop
@ esther. de prikker die je ziet is niet de prikker die ik aan de achterkant geplaats heb. maar 1 van de 3 prikkers die in HK zitten. IK vind het niet storend, ik denk ook dat het de lichtinval is want het was in het echt bijna niet te zien.
De klant was super blij en daar gaat het me ook om.

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

14

Ik vind het echt prachtig Esther. Smeer je hem af met botercreme?  Ik zou jou echt zoveel vragen kunnen stellen over de foto's op je site. Heel mooi. Moet nog veel leren  ;-)

Bedankt hoor. Die patchwork diamond cutter ga ik ook maar eens aanschaffen.

15

smikkelke schreef:

@ esther. de prikker die je ziet is niet de prikker die ik aan de achterkant geplaats heb. maar 1 van de 3 prikkers die in HK zitten. IK vind het niet storend, ik denk ook dat het de lichtinval is want het was in het echt bijna niet te zien.
De klant was super blij en daar gaat het me ook om.

Dat weet ik  ;) . Daarom prik ik de prikkers nooit in het plaatje. Maar wat je zegt over lichtinval klopt wel. Ik heb het ook wel vaker dat op de taart niks te zien is, maar op de foto wel. En de reactie van de klant is natuurlijk het belangrijkst  :y

16

Ozziegirl schreef:

Ik vind het echt prachtig Esther. Smeer je hem af met botercreme?  Ik zou jou echt zoveel vragen kunnen stellen over de foto's op je site. Heel mooi. Moet nog veel leren  ;-)

Bedankt hoor. Die patchwork diamond cutter ga ik ook maar eens aanschaffen.

Ik smeer altijd af met bc 1:1. Ik gebruik wel suikerbakkerspoeder ipv gewone poedersuiker. Ik heb het idee dat daar de bc wat steviger van wordt. En het stuift ook niet zo  ;)

17

Is dat ook de botercreme die je gebruikt om een taart te vullen? Gewoon boter en suiker? Ik gebruik die van funcakes  :O

Ik zag op jouw site ook een prachtige bruidsparen. Aan de onderkant zit een roze lint. Hoe maak je de uiteinden van dat lint dan aan elkaar? Met een beetje lijm ofzo?

18

Ozziegirl schreef:

Is dat ook de botercreme die je gebruikt om een taart te vullen? Gewoon boter en suiker? Ik gebruik die van funcakes  :O

Ik zag op jouw site ook een prachtige bruidsparen. Aan de onderkant zit een roze lint. Hoe maak je de uiteinden van dat lint dan aan elkaar? Met een beetje lijm ofzo?

Om te vullen gebruik ik ook de FunCake mix voor botercreme, maar om af te smeren inderdaad alleen boter+suiker.
Het lint maak ik alleen aan de achterkant vast met een drupje eetbare lijm  :y