1

Onderwerp: Hoe doe ik dit??

Hallo hallo,

Ik ben gevraagd om deze taart te maken, maar ik heb echt geen idee hoe ik de stam van de paddenstoel maak?? De paddenstoel zelf maak ik gewoon met een boltaartje van 12cm, maar hebben jullie tips voor de stam? En hoe maak ik de stam aan de bovenkant van de paddenstoel vast en de stam aan de taart?  Snappen jullie het nog? :-)

Doe ik dat met saté prikkers?

Alle tips zijn heel erg welkom. Alvast heel erg bedankt.

http://3.bp.blogspot.com/_edA0KLCR8q8/TP9X5qNg-eI/AAAAAAAABWE/KZpd2lmFLdc/s1600/super_mario_cakes_03.jpg

Groetjes,
Ozziegirl

2

Re: Hoe doe ik dit??

Misschien van cereal treats?

3

een rond 10cm taartje lijkt me zo :)
Gewoon behandelen als stapeltaart, dus met karton en dowels ertussen.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Ja,  dat wilde ik inderdaad doen, maar hoe maak ik het midden?  Gewoon een cake bakken en er een rondje uitsnijden?

En hoe maak ik het vast aan elkaar?

5

Ja,  dat wilde ik inderdaad doen, maar hoe maak ik het midden?  Gewoon een cake bakken en er een rondje uitsnijden?

6

Wat je zelf voordraagt kan prima, plakken met botercreme en evt 1 dowel gebruiken om er helemaal door te steken ook in de onderste taart. Kartonnetjes ertussen wat Carien ook al zegt en behandelen als een stapeltaart met dowels. Je kunt ook plakken met Royal Icing dat word harder en kan meer tegen een stootje als botercreme!

7

Ozziegirl schreef:

....  :think:  het midden (de stam) is dan toch gewoon een biscuit van 10cm in doorsnee?
Je kunt inderdaad een lange dowel door alle drie de taarten doen voor de stevigheid =)  Denk er dan van tevoren aan om alvast gaatjes in de kartonnetjes te maken, scheelt een boel :grr:  ;-)

Ik zet taarten altijd gewoon op elkaar (met dowels en karton ertussen), plak nooit wat aan elkaar, dat gebeurd vanzelf wel door de fondant/marsepein en sierrandjes =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Super bedankt allemaal. Ik ga er vandaag mee aan de slag.  :thumb: