1

Onderwerp: Botercreme mix met kant en klare banketbakkersroom

Hallo ik heb wat vraagjes ( ben een beginneling ) kan je de botercrememix met kant en klare banketbakkersroom mengen en wat zijn de verhoudingen? Kan je deze vulling dan buiten de koelkast bewaren en mag je ermee afsmeren? Ik ga een taart maken van 26 cm en bekleden met marsefond. Kan dit nog kwaad om een nachtje in koelkast te laten staan?

2

Re: Botercreme mix met kant en klare banketbakkersroom

Botercrememix is al met banketbakkersroom gemengd volgens mij. Als je banketbakkersroom wilt mengen, doe je dat met een beetje suikerbakkerspoeder en zachte geklopte boter. Kijk even bij de recepten om de juiste verhouding te vinden.
Afsmeren kan wel, maar je marsefond kan gaan smelten. Ik heb dat zelf nog niet gehad trouwens. Als je geen risico wilt nemen, kun je beter afsmeren met 1 op 1 boter en suikerbakkerspoeder of ganache.
Een nachtje in de koelkast is geen probleem hoor, twee nachtjes kan ook nog makkelijk.

Veel succes!

Tieneke

3

Bedankt voor de snelle reactie ik wou de botercreme mengen banketbakkersroom omdat ik dacht dat het wat romiger zou zijn vandaar. Maar ik denk dat ik het maar doe zoals het recept van botercreme extra.

4

Ja, dat zou ik ook doen zo. Oh ja, doe er vooral geen mandarijntjes uit blik bij, dat is veel te nat. Heb ik zojuist ondervonden...

Tieneke

5

Tante Tien schreef:

Botercrememix is al met banketbakkersroom gemengd volgens mij

Ik denk van niet. Zijn echt twee aparte dingen volgens mij. Maar ik weet dit ook niet zeker hoor!  ;) 
Je kunt inderdaad botercreme met bbr mengen. Dan krijg je een romige botercreme. Zelf vind ik bbr met slagroom gemengd erg lekker. Beide moeten trouwens in de koeling. Ook de bbr gemaakt van poeder.

6

Ik dacht ook dat je botercreme kan mengen met bbr en ja dan in de koelkast bewaren maar moet je t dan 1 op 1 mengen? Weet iemand dit?

7 Laatst bewerkt door Tante Tien (19-02-2014 19:06)

1 op 1 botercreme kun je inderdaad mengen met banketbakkersroom. Kijk maar bij de recepten hierboven voor de goede verhouding (botercreme extra zoals je eerder zelf zei: 375 gram bereide banketbakkersroom, 250 gram zachte boter en 50 gram poedersuiker).
Wat mij dubbel lijkt is botercreme-mix (want daar zit al banketbakkersroom door) en dat mengen met banketbakkersroom.

Tieneke