1

Onderwerp: aantal stukken berekenen bij hoge taart

Hallo!

Helaas vind ik niks met de zoekfunctie... dan ztel ik hier mijn vraag.
Alvast dank je wel!

Ik heb heel erg veel moeite met het bepalen van het juiste aantal stukken als ik in de hoogte ga werken...

Zo heb ik een bakvorm van 13 centimeter waar ik 2 persoonstaartjes mee bak... nu heb ik er twee op elkaar gezet en bij elk kapsel een vulling maar nu is het weer een gigantisch taartje voor meer dan 4 personen maar dan in de hoogte.

Kortom, hoe bereken je het aantal stukken als je in de hoogte gaat werken?

Ik heb de vraag gehad om deze taart te maken voor 10 personen... hoe breed en hoog maak ik dan mijn taart?

Hopelijk kan iemand me helpen!
Mn taarten lijken nu standaard veel te groot :-(

Groetjes chantal

https://m.facebook.com/messages/attachm … p;refid=12

Re: aantal stukken berekenen bij hoge taart

15 cm doorsnede en 10 cm hoog is bij mij met biscuit echt wel goed voor 10 personen. Met cake zelfs voor 20. Ik snijd dunnere plakjes als de taart hoog is, of ik snijd een punt en doe die overdwars door tweeen.

Maar het is persoonlijk. Ik heb nog nooit reacties gekregen dat het te weinig taart is, maar hierb op het forum is meemalen aangegeven dat mensen er minder uit halen.... In mijn optiek is een stukje taart iets lekkers bij de koffie en geen volledige maaltijd. (overdreven, maar je snapt vast wat ik bedoel..) Maar dat is dus maar net hoe je er tegenaan kijkt  ;)

3

Ik gebruik deze maten (mijn taarten zijn rond de 7/8 cm hoog.

15 cm: 6-8 personen (8 redden ze echt wel!)
20 cm: 10-12 personen
25 cm: 16-18 personen

4

taartjesdroom schreef:

15 cm doorsnede en 10 cm hoog is bij mij met biscuit echt wel goed voor 10 personen. Met cake zelfs voor 20. Ik snijd dunnere plakjes als de taart hoog is, of ik snijd een punt en doe die overdwars door tweeen.

Maar het is persoonlijk. Ik heb nog nooit reacties gekregen dat het te weinig taart is, maar hierb op het forum is meemalen aangegeven dat mensen er minder uit halen.... In mijn optiek is een stukje taart iets lekkers bij de koffie en geen volledige maaltijd. (overdreven, maar je snapt vast wat ik bedoel..) Maar dat is dus maar net hoe je er tegenaan kijkt  ;)

Dit dus. Mijn taarten zijn min. 10 cm hoog en ik hou ook mijn eigen snijschema's aan. Een taartje van 15 cm is bij mij voor 10 personen, 20 voor 18, 22,5 voor 22, 25 voor 25 personen en 30 voor 30 personen.
Ik vertel mensen ook dat ze geen appeltaartpunten moeten snijden  ;)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

5

Maar dan nog vind ik het heel erg persoonlijk. Wij houden ook van een flink stuk (eet dan geen lunch  ;) ). Mijn taarten zijn 9 cm en 3x gevuld. Bij mij wordt er meestal ook meer uitgehaald dan de tabellen aangeven. Ik reken dus de tabel +2. Maar ik ken ook mensen die eens 8 stukken uit een 25 cm hebben gehaald, pfffff...  ;)

Mijn ervaring is wel dat als je het aantal personen er bij zegt, mensen dat ook echt er uit halen. Heb ook vaak een snijdschema erbij gedaan.