1

Onderwerp: blauwe inspiratie

Mijn dochtertje had een poosje terug en barbiejurkje gemaakt in blauw en zilver. Ik vond het een leuk jurkje, en dit jurkje heeft me geïnspireerd in het maken van mijn eigen verjaardagstaart.

De bovenste is een dummy, de onderste is 26cm en gevuld met abrikozengelei, vanillecrème en een dun laagje "knakkige" pure chocolade.

Hier komt ie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MRNDG8NY.jpg

Wat vinden jullie er van?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: blauwe inspiratie

ERG mooi, hoe krijg je de bloemen zo mooi?? heb je hier een steker voor?? zo ja, welke?

3

Wat een prachtige taart. Ik begrijp je inspiratie de kleuren passen perfect bij elkaar!
Mooi geheel en nog gefeliciteerd met je verjaardag!

4 Laatst bewerkt door Bianca1969 (15-02-2014 21:24)

lobke77 schreef:

ERG mooi, hoe krijg je de bloemen zo mooi?? heb je hier een steker voor?? zo ja, welke?

Ik heb de Carnation cutter van PME gebruikt. De grootste druk ik 5x uit...de randen frillen. Eentje gebruik ik als onderlaagje, de andere vier vouw ik na het frillen losjes in vieren en plak ze op het onderlaagje. De middelste cutter druk ik er 2 van uit, frillen en ook weer in vieren vouwen. Deze bovenop de anderen plakken en klaar. 't is niet moeilijk.

Deze cutter bedoel ik

Bianca's bakery

5

Vera12345 schreef:

Wat een prachtige taart. Ik begrijp je inspiratie de kleuren passen perfect bij elkaar!
Mooi geheel en nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Dank je wel.

Bianca's bakery

6

Bianca1969 schreef:
lobke77 schreef:

Ik heb de Carnation cutter van PME gebruikt. De grootste druk ik 5x uit...de randen frillen. Eentje gebruik ik als onderlaagje, de andere vier vouw ik na het frillen losjes in vieren en plak ze op het onderlaagje. De middelste cutter druk ik er 2 van uit, frillen en ook weer in vieren vouwen. Deze bovenop de anderen plakken en klaar. 't is niet moeilijk.

Deze cutter bedoel ik

dank je voor deze uitgebreide beschrijving....!!!

7

Wauw.....mooie kleuren ook! En wat leuk dat je je inspiratie uit dat jurkje gehaald hebt.

8

Echt heel erg mooi die kleuren en bloemen :)

En wat een leuk verhaal !

P R A C H T I G ! ! !  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes K@rEn    ([url=http://www.facebook.com/dutchcakes)

10

ik had deze gemist, erg mooi Bianca!  :thumb:

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

11

Dank jullie wel.
@Siena...dat maakt niets uit...ik mis er vlgs mij heel veel de laatste tijd.

Bianca's bakery

12

Wauw ....wat een leuke taart zeg!!
Heel mooi gemaaakt!!  :thumb:
Hoe heb je die "knakkige" chocoladelaag gemaakt als ik vragen mag?
En trouwens ook de complimenten aan je dochter.
Vind het jurkje echt super schattig. :y  :D

groetjes yvon

13

"yvonne 72" schreef:

Het knakkige laagje:

Ik verwarm de chocolade in de chocoladesmelter op de hoogste stand (stand2) en draai hem vervolgens terug naar stand 1. Dit is lauw/handwarm. Met de spatel roer ik erin....beweeg de chocolade heen en weer zoals ze dat ook doen als ze het op een marmeren plaat (ik heb dat niet, dus moet improviseren).....Toen heb ik de chocoladesmelter uitgezet en de chocolade nog wat verder laten afkoelen. Vervolgens over de taart gegoten.....hij is dan dik stroperig van consistentie....nog goed te verdelen, maar loopt niet meer van je taart af.
Dan nog even in de ijskast om te harden. En daarna heb ik pas de abrikozengelei erop gedaan.

Hij knakte met erin bijten, dus voor mij is dit goed genoeg.

Bianca's bakery

14

Bianca1969 schreef:
"yvonne 72" schreef:

Het knakkige laagje:

Ik verwarm de chocolade in de chocoladesmelter op de hoogste stand (stand2) en draai hem vervolgens terug naar stand 1. Dit is lauw/handwarm. Met de spatel roer ik erin....beweeg de chocolade heen en weer zoals ze dat ook doen als ze het op een marmeren plaat (ik heb dat niet, dus moet improviseren).....Toen heb ik de chocoladesmelter uitgezet en de chocolade nog wat verder laten afkoelen. Vervolgens over de taart gegoten.....hij is dan dik stroperig van consistentie....nog goed te verdelen, maar loopt niet meer van je taart af.
Dan nog even in de ijskast om te harden. En daarna heb ik pas de abrikozengelei erop gedaan.

Hij knakte met erin bijten, dus voor mij is dit goed genoeg.

Dankjewel voor je uitleg.
Ik heb alleen geen chocolade smelter,dus zal dit in een pannetje au bain marie moeten doen denk ik.
En de chocolade giet je dan dus gewoon over de bisquit heen?

groetjes yvon

15

"yvonne 72" schreef:

Dankjewel voor je uitleg.
Ik heb alleen geen chocolade smelter,dus zal dit in een pannetje au bain marie moeten doen denk ik.
En de chocolade giet je dan dus gewoon over de bisquit heen?

Ja, maar ik giet hem pas erover als ie al verder afgekoeld is, en dus stroperig al wat dikker is. Zodanig dat ie wel nog goed te verdelen is, maar niet meer van je biscuit afloopt. en dan even in de koelkast zetten (kwartiertje)

Bianca's bakery