1

Onderwerp: stapeltaart, onderste laag geen fondant?

Ik wil graag een stapeltaart maken, maar dan alleen de bovenste laag bekleden met fondant. De onderste laag zou ik willen bekleden zoals een slagroomtaart, met nootjes oid.

Wie kan me vertellen of dit een goed idee is?
Ben bang dat de overgang van slagroom naar fondant heel lelijk wordt. Heb ook al zitten denken om de buitenkant dan met botercreme af te smeren, maar hier wordt het geheel weer zo mierzoet van.

Re: stapeltaart, onderste laag geen fondant?

Fondant op slagroom kan sowieso niet. Daar kan het fondant van gaan smelten. Als je dun afsmeert met botercreme en dan met chocoladevlokkem of nootjes bedek wordt het echt niet zoeter dan met fondant, eerder minder zoet denk ik.  Chocosticks zijn ook lekker trouwens, of koekjes, of gehakt gedroogd fruit of discodip. Mogelijkheden zijn legio.

Groetjes Petra

3 Laatst bewerkt door denise1968 (12-02-2014 20:51)

Re: stapeltaart, onderste laag geen fondant?

Zie deze samenstelling ook niet echt samen gaan nootjes onderaan en fondant bovenstaande taart. Wellicht de onderste taart afsmeren met merengue botercreme die je dan een kleurtje geeft. Dan kun je de kleuren beter op elkaar afstemmen.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

4

Re: stapeltaart, onderste laag geen fondant?

Misschien de onderste taart afsmeren met ganache? (of gieten) Past denk ik qua uitstraling beter  bij fondant/marsepein, Maar de smaak van chocolade.