1

Onderwerp: Koekjes recept PEGGY PORSCHEN gaat mis HEEELPPP?

Er staat in het recept dat er een bal gevormd word, maar ik mix met deeghaak (kitchenaid) en t bijven losse korreltjes, niks samenhangend....... Met de hand kan ik er ook geen bal van kneden. Ik heb me exact gehouden aan de hoeveelheden....! HEEEELLLPPP

Bak me dan als je kan!

2

Re: Koekjes recept PEGGY PORSCHEN gaat mis HEEELPPP?

Beetje melk erbij? Echt druppelsgewijs hoor, tot het aan elkaar blijft plakken. Soms neemt je bloem meer vocht/vet op dan anders en dan plakt het niet. Even koelen voor je gaat bakken, tegen het uitlopen.

Tieneke

3

of een beetje zachte boter erbij. ik had hetzelfde probleem en gebruik nu het koekenbakkers recept.

4

Totaal vergeten te reageren zie ik, maar inderdaad met de extra boter ging het goed! DANK!

Bak me dan als je kan!

5

T_aard schreef:

Totaal vergeten te reageren zie ik, maar inderdaad met de extra boter ging het goed! DANK!

fijn dat het gelukt is! eet ze  :9

6

Ik gebruik al jaren het PP recept. Mix eerst met de deeghaak, dan het deeg op mijn werkblad nog even met de hand doorkneden. Het wordt zo echt een samenhangende bal.
Het gevaar van extra boter is dat je koekjes kunnen gaan uitlopen bij het bakken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7 Laatst bewerkt door djehr (17-03-2014 10:25)

Het kan zijn dat je boter iets te koud was. Dan vormt het moeilijker een bal. Ik mix de boter met de suiker echt wel een minuut of 4 voordat ik de bloem erbij doe. Je kunt je het recept trouwens gewoon mixen met de vlindergarde, dan wordt het ook minder korrelig. (Doet Peggy Porschen zelf ook)

8

Ik ga het nog eens proberen! Zou kunnen dat de boter nog te koud was, die was er net 30 minuten uit de koelkast...

Bak me dan als je kan!