1

Onderwerp: vulling trekt in taart.... :-(

Hallo, ik had een vraag.

Een tijdje terug heb ik me dan eindelijk gewaagd aan taart van biscuit ipv cake...

De biscuit lukte prima, maar................
toen ik had gevuld, bleek dat de vulling (rode vruchten vlaaivulling gepureerd)  in de taart trok.
Dus in plaats van at mijn taart mooi vlak bleef vanboven, ontstond er een 'put' zeg maar...

Met mijn cake-taarten heb ik dat nog nooit gehad, enig idee hoe ik dat kan voorkomen bij biscuit?
ik had eerst gedacht om de laag in te smeren met botercreme, maar dan wordt het weer zoveel denk ik, alhoewel..... nu werd het ook best redelijk wat om 'de put te dempen'  =D

Graag dus tips....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

2

Re: vulling trekt in taart.... :-(

Denk dat het echt te vochtig is geweest. Zelf gebruik ik bij vruchten of jam of vers fruit.

Voor de volgende keer kan je wel eerst botercreme laagje smeren en daarop andere vulling.

Groetjes

3

Als je botercreme eronder doet, dan hoeft dat echt maar heel dun te zijn, net of je boter op je brood smeert zeg maar. Dat voorkomt dan dat je nattere vruchtenvulling helemaal in je biscuit zakt.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Zoals SweetTooth zegt doe ik het ook. Het gaat echt maar om een dun laagje. Ik zie de biscuit erdoorheen  ;) . Ik stamp de vlaaivulling een beetje fijn met een grove stamper zodat het een beetje een geheel wordt en dus niet stukken gelei en hier en daar een aardbei  ;)
Maar jij zegt dat je pureert? denk dat de vlaaivulling daar wel erg vloeibaar, en dus inderdaad te nat, van wordt...

5

dank voor de tips dames !

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

6

ik doe bij fruit ( ik werk in principe allen met vers) altijd een laagje witte chocoladecreme onder het fruit, heel dun, maar net genoeg om de biscuit niet klef te maken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

ik gebruik altijd jam of vlaaivulling uit een blikje. dan heb ik er geen last van.

8

renata2 schreef:

ik gebruik altijd jam of vlaaivulling uit een blikje. dan heb ik er geen last van.

Jo-oosie gebruikt (net als ik) ook vlaaivulling uit blik ;), maar als je deze pureert of fijnstampt wordt deze een stuk vloeibaarder en slapper. Soms gebruik ik jam, maar dan doe ik er ook een laagje bc 1:1 onder  ;)

ik heb hier zelf ook last van gehad maar ik vind botercreme  te zoet om dat er nog tussen te doen dus ik doe het nu met slagroom want ik vind de vlaaivullig uit blik zelf al redelijk zoet..