1 Laatst bewerkt door Taartensprookje (08-02-2014 12:21)

Onderwerp: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Hallo meiden,

Ik zie zo ontzettend veel dingen wat je kan gebruiken voor het maken van de taarten. Mijn vraag is.. wat zou jij opnoemen als de vraag is.. wat heb je nu echt nodig om mooie taarten te kunnen maken?

Hier een lijstje van wat ik zoal heb.. iemand aanvullingen wat echt nodig is.. wat zou jij me nog aanraden?

- Springvorm
- Taartzaag
- Marsepein
- Spatel
- Modelleer set
- Smoother
- Grote roller
- Roller met ringetjes
- Spuitzak
- Uitsteek letters en cijfers
- Uitsteekvormpjes: Ster, ovaal, hartjes
- Plaque uitstekers
- PME cutter bloem, vlinder, blaadjes
- Baby mold
- Strik mold

Hihi t is misschien nig maar een heeeeeel klein gedeelte van wat sommige van jullie hebben, maar omdat ik hier nog mijn weg in moet vinden ben ik dus benieuwd wat jullie mij nog zouden adviseren om aan te schaffen. Ook lees ik over dust.. eetbare verf.. speciale benodigheden om bijvoorbeeld hard roze te maken... Ik leer er graag wat meer over hihi!

PS: Ik hoop dat mijn bericht in het juiste gedeelte op het forum staat, mijn excuses anders hiervoor!

Alvast bedankt!

2

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Een groot huis en een dikke portomonee..  :+  :lol:

Een goede mixer. Onmisbaar!

Verder moet je gewoon goed nadenken wat voor soort taarten wil je maken. Veel baby taart of veel kinder taarten.. Soms zie je een hype nijntje, smurfen, cars enz mensen gaan er dan van alles kopen en daarna wil niemand het meer hebben en jij zit dan met de spullen.
Kijk goed of je het veel vele taarten ken gebruiken.

Parelmold vind ik ook erg fijn. Deze word met enige regelmaat te koop aangeboden hiernop het forum.

Groetjes.

3

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Hallo Miss Sunshiine,

Wat ik bijna onmisbaar vind is een sugargun. Ik gebruik deze voor heel veel taarten en je kan er veel verschillende randjes en lijntjes mee maken. Het is even een wat grotere uitgave maar zijn geld zo waard! En kiezen blijft toch moeilijk, er is zoveel te krijgen. Het ene gebruik je gewoon meer dan het andere.

Groetjes,

Dorien

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Oh haha ik vergeeg gewoon mijn mixer op te noemen, want die heb ik gelukkig al! En ook de parel mold ben ik vergeten op mijn lijstje hierboven te zetten, want ook deze heb ik al!

Dat is idd een goede om over na te denken!
Ik doe de taarten nu gewoon als hobby, maar vind het leuk om van alles te leren, uit te proberen.. dan kan ik straks hopelijk prachtige taarten maken!

Goede spullen zijn natuurlijk een must, vandaar ook dit topic hihi!

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Dorien bedankt ook voor je bijdrage! Dan zet ik die denk even op mijn lijstje..!
Heb je de sugargun via deze site, de webshop, gekocht of elders?
Ik mocht van de week een sugargun lenen van een vriendin, een hele grote
en goedkope.. helaas bleef de marsepein hangen en kwam er niks uit, hij werkte helaas dus niet zo goed!

6

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Volgens mij zag ik hem er niet bij staan maar een goede set met ronde uitstekers is ook onmisbaar!

7

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

*Miss Sunshiine* schreef:

Dorien bedankt ook voor je bijdrage! Dan zet ik die denk even op mijn lijstje..!
Heb je de sugargun via deze site, de webshop, gekocht of elders?
Ik mocht van de week een sugargun lenen van een vriendin, een hele grote
en goedkope.. helaas bleef de marsepein hangen en kwam er niks uit, hij werkte helaas dus niet zo goed!

Hallo Sunshiine, Ik heb mijn sugargun al jaren. Ik weet niet meer waar ik deze gekocht heb. Ik heb de zwarte met het rode handvat die in veel webshops aangeboden wordt. Vind de sugargun wel beter werken met marsepein dan met fondant. Dat blijft bij mij vaak hangen.

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Dorien4444 schreef:
*Miss Sunshiine* schreef:

Dorien bedankt ook voor je bijdrage! Dan zet ik die denk even op mijn lijstje..!
Heb je de sugargun via deze site, de webshop, gekocht of elders?
Ik mocht van de week een sugargun lenen van een vriendin, een hele grote
en goedkope.. helaas bleef de marsepein hangen en kwam er niks uit, hij werkte helaas dus niet zo goed!

Hallo Sunshiine, Ik heb mijn sugargun al jaren. Ik weet niet meer waar ik deze gekocht heb. Ik heb de zwarte met het rode handvat die in veel webshops aangeboden wordt. Vind de sugargun wel beter werken met marsepein dan met fondant. Dat blijft bij mij vaak hangen.

Fijn om zo een positief bericht te lezen over de sugargun. Ik werk zelf nooit met fondant, dus wat dat betreft is het fijn te lezen dat de sugargun betet werkt met marsepein hihi!

9

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Ik kan tegenwoordig niet meer zonder deze. Vooral ook handig voor puzzelplaatjes. Maar verder is het inderdaad vooral afhankelijk van wat voor taarten je wil gaan maken. Ik werk gewoon met wat ik heb en op een bepaald moment denk ik: ik loop hiermee nu steeds zo te hannesen, ik ga hier nu echt 'X' voor kopen, want dat heb ik nu gewoon echt nodig.

10

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Ik ben heel erg blij met mijn hoofdletter en cijfer tappits van FMM (maar misschien bedoelde je dat al met uitstekers?)
En verder met mijn pizzames! Om fondant te snijden zonder het mee te trekken

11

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

en vergeet heel veel geduld én tijd niet  :+

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Ontzetend bedankt allemaal! Jullie hebben me weer goed op weg geholpen!
hihi Siena gelukkig heb ik heel erg veel geduld, dus dat zit wel goed!

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

Anna_4 schreef:

Ik ben heel erg blij met mijn hoofdletter en cijfer tappits van FMM (maar misschien bedoelde je dat al met uitstekers?)
En verder met mijn pizzames! Om fondant te snijden zonder het mee te trekken

Letters en cijfers heb ik idd, maar niet heel veel verschillende soorten nog en ik zie hier op het forum toch vaak verschillende voorbijkomen!

Re: Wat ECHT nodig bij deze hobby?

een ribbon cutter om je randjes ed recht te krijgen

en idd een hoop geduld haha