1

Onderwerp: jem soccer ball

Hallo dames,hoop dat jullie me kunnen helpen wil een bal maken maar begrijp de beschrijving niet echt kan iemand me het misschien wegwijs maken ??Alvast bedankt

2

Re: jem soccer ball

Het gaat om de uitsteker van jem soccer ball.
Moet je fondant op die halve ballen doen en dan daarop die dingen die je hebt uitgestoken??

3

Re: jem soccer ball

Via het forum vond ik deze voor je....

http://www.mijnalbum.nl/Album=DZXZBD4A

4

Re: jem soccer ball

Dank je wel Annick67 die had ik al gevonden
Kan iemand mij uitleggen hoe ik zo een bal kan maken??

5

Re: jem soccer ball

ik heb er al best wel veel gemaakt en het duurde even voor dat ik het door had :D

Ik deed poedersuiker op de 2 halfjes, daarna een dun laagje fondant met tylos erdoor erom heen.

Toen de vlakjes uit gestoken'

Dan aan de onderrand begonnen met de vlakjes plakken met een heel klein beetje lijm en als laatste de zwarte vlakjes er tussen geplakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUNNCL8H-D.jpg

Het gekke is dat je soms te veel ruimte hebt maar door de lijm kan je dan een beetje rekken en schuiven.

Dan laat ik ze een beetje uit harden (ondertussen steek ik dan de volgende vlakjes uit )
En dan met een draaiende beweging eraf halen en dan uitlaten harden :D

Nou ik hoop dat je het een beetje snapt  :lol:

6

Re: jem soccer ball

Wauw super mooi en dit is dé uitleg die ik zoek dank je wel ben super blij echt top .
Dank je wel  :thumb: .
Pff heb van mijn setje dat waar je dat zwarte vakje van kan maken zó goed bewaard dat ik hem even niet kan vinden baal zó erg.Heb het nu nodig iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.
Wedden dat ik hem vlg week wel vind pfff té veel spullen

7

Re: jem soccer ball

heb ik ook gehad ongeveer 3 uur alles overhoop gehaald en er gewoon steeds overheen gekeken!! :grr:

Als je nu de witte vlakjes even tegen elkaar aan legt en dan het vlakje wat open is overtrek en dan uit foto papier knipt dan kan je ze uitsnijden :/

wel jammer dat je hem nu niet kan vinden is  er niet iemand in huis die voor je door je spullen kan gaan 1 voor 1 ?

8

Re: jem soccer ball

Hoi Baklataart wilde je even laten weten dat het gelukt is hoor
Heb mijn hersens gepijnigt en toen gevonden en idd erover heen gekeken.

Had al twee keer op die plek gekeken echt raar,super bedankt voor je hulp

9

Re: jem soccer ball

oh wat fijn !!!!  :thumb: Gek he dat je er dan zo over heen kan kijken :grr:

En  laat je de foto nog zien als je klaar bent?

Het is wel een werkje hé maar ik vond het steeds leuker worden :D