1

Onderwerp: Vraag m.b.t. Royal Icing van In2Bake

Ik ga voor het eerst koekjes maken, en las dat Royal Icing van Funcakes heel goed was.
Via internet besteld, maar de webwinkel had het niet op voorraad en heeft mij Royal Icing van In2Bake opgestuurd. Is dit een beetje een goed alternatief? Of kan ik beter toch echt die van Funcakes halen?

Ik wil vanavond de koekjes voor het eerst gaan maken (als ik er tijd voor kan maken) en daarna heel simpel decoreren. Ik ga gewoon heel simpel beginnen (want eerste keer dat ik koekjes zelf ga bakken) en heb op het forum al wat gelezen over de manieren van decoreren. Ik heb wat kleurstof in huis en wil dan daarmee proberen een kleurtje te krijgen maar wanneer voeg ik de kleurstof toe? Is dat pas op het eind of vanaf het begin al? Ik heb geen klein spuitmondje o.i.d.. Maar ik wil een laagje "kleur" op de koekjes wil hebben. Kan ik de koekjes dan onderdompelen in de Icing of moet ik het aanbrengen met een lepeltje?

2 Laatst bewerkt door Tante Tien (08-02-2014 21:41)

Re: Vraag m.b.t. Royal Icing van In2Bake

Ik maak mijn icing altijd zelf, met eiwitpoeder en suikerbakkerspoeder en water. Het recept vind je wel onder de recepten hierboven.
Kleurstof toevoegen doe je als je de koekjes wilt gaan versieren, in een klein bakje, op het eind dus.
Koekjes versieren zonder spuitmondje wordt lastig hoor. Misschien kun je inderdaad de bovenkant in de icing dompelen. Wat leuk is om met een lepeltje een paar druppels in een andere kleur te laten vallen in de nog natte icing. Nog leuker als je er dan meteen met een cocktailprikker doorheen gaan, dan krijg je een soort hartje.
Meestal spuit je met een spuitmondje de buitenste lijn en dan vul je dat ook in met een spuitmondje. Invullen kan ook met een lepeltje, maar dan kun je je lijn wel wegduwen per ongeluk. Zou je niet gewoon 1 spuitmondje kopen en een spuitzak? Als je mondje 2 of 3 neemt, kun je daarmee spuiten en invullen. Maak dan je icing zo dun dat een lijn in 15-20 wegzakt in de rest van de icing.

Zijn je koekjes ondertussen gelukt?

Tieneke