1 Laatst bewerkt door Lonikje (08-02-2014 15:15)

Onderwerp: Help: ijskast-toeven op cupcakes!

Morgen wordt mijn ventje 30 en daar hoort uiteraard een feestje bij.
Een deel van de dessertjes komt van de traiteur (want ik ben ook geen superwoman  :shh: ), het andere deel doe ik zelf, namelijk een biscuit van 22 cm (3 biscuits van 22 op elkaar), een biscuit van 12.5 en 48 cupcakes.

Omdat dit nogal planning vergde, heb ik gisteren al de biscuits gebakken en alle vullingen gemaakt.
Voor op de cupcakes heb ik chocomousse en kokosmousse gemaakt. Deze staan sinds gisteren al in de ijskast, en ik heb de ijskast ook op maximum gezet.
Ik zou het eigenlijk vandaag al willen spuiten op de cc, maar ik heb geen plaats meer in mijn ijskast om al die cc er in te zetten.

Is dat te riskeren met die toppings om zo buiten de ijskast te bewaren tot morgen? Ze moeten ook nog wel een beetje rijden en dan daar op een tafel al buiten de ijskast staan wachten tot iemand ze gaat opeten.
Ik kan het ook morgenvroeg doen (feestje is morgennamiddag), maar als het dan misloopt, kan ik geen reddingsactie (lees: andere cc of toef eraf en met fondant afwerken) meer uitvoeren.

Maar ik wil ook het risico niet lopen dat de kokoscrème zuur wordt of de chocomousse.
Chocomousse is gewoon slagroom met gesmolten chocolade, kokosmousse volgens recept van het forum hier (kokosmelk, opgeklopte room, suiker, volle melk).

Wat denken jullie? Vandaag toch doen en cc buiten ijskast bewaren of toch maar best morgenvroeg op het laatste moment?

Re: Help: ijskast-toeven op cupcakes!

Tsja, vanwege het gebruik van slagroom en melk hoort dit m.i. Toch in de koelkast thuis.....

3

Re: Help: ijskast-toeven op cupcakes!

Kun je de cupcakes niet opbergen in dozen en dan in de schuur zetten?
Daar is t vannacht net zo koud als in de koelkast. Weet alleen niet hoeveel graden het morgen overdag word... Of andere spullen in de schuur zetten en de cupcakes dan alsnog in de koelkast..