Onderwerp: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Ik weet niet of dit topic hier goed staat maar ik heb wat problemen met mijn taartzaag. Hij heeft geen kartels en nu krijg ik dus mijn taart niet doormidden.. Wat gaat hier mis? Ik heb het geprobeerd terwijl de taart nog niet helemaal was afgekoeld en met een hele afgekoelde taart.. Uiteindelijk met een gewoon mes gesneden maar ging kruimelen!

Hoe doen jullie dit of hebben jullie een taartzaag MET kartels?

Groetjes Sunshiine

2 Laatst bewerkt door Suuske (27-01-2014 08:25)

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Ik heb helemaal geen taartzaag  ;)  Ik doe het gewoon met een broodmes, houten prikkertjes en een lineaal. Hoogte afmeten waar je wilt snijden (en dat rondom) je mes erin zetten op de prikkertjes en dan langzaam ronddraaien. 

Overigens is verse taart vaak te zacht of nog te kruimelig. Ik laat het meestal een nachtje rusten. Ik gebruik cake en geen biscuit overigens ...

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

3

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Heb een Wilton taartzaag zonder kartels en daar kan ik mijn biscuit prima mee snijden.
Laatst probeerde ik er een cake mee te snijden, maar dat ging ook niet. Cake was te stevig denk ik...

Misschien is je biscuit ook te stevig?

4

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Ik zet meestal de zaag tegen de taart aan, op die hoogte snij ik de taart een stukje in met een broodmes. Daarna kom ik er met de zaag prima doorheen!

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Bedankt voor de reacties meiden! Ik heb een taartzaag hier uit de webshop gekocht. Ik maak taarten van kapseldeeg/biscuit.

Dus misschien moet ik gewoon de taart een nacht laten rusten en dan pas snijden? Het zou dus ook moeten kunnen met een taartzaag zonder kartels? Vind het zonde om weer een nieuwe te moeten kopen!  =|

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Samroos; Dat kan ik ook eens proberen!
Vind het zonde als de taart zo gaat kruimelen!
Dacht.. Ik moet een nieuwe zaag kopen...

7

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

:thumb:  en dan niet teveel kracht zetten op je zaag, gewoon rustig en langzaam erdoor heen halen, dan zou het moeten lukken!

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Bedankt voor de tip!

9

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Eerst even een 'beginnetje' maken met een mes en daarna de taartzaag erdoorheen. Zorgen dat de pootjes steeds op de ondergrond blijven staan en al vooruitbewegend 'zaagbewegingen' maken.

Jeeee wat lastig te omschrijven, maar hopelijk kun je hier iets mee  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Ik vind je uitleg erg duidelijk! Bedankt Sonja! Morgen ga ik weer een taart maken, dus kan ik het gelijk in praktijk brengen!

11 Laatst bewerkt door Siena (27-01-2014 11:35)

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

idd, even een beginnetje maken.

Hoewel ik nu de taartZAAG van PME heb, en moet zeggen dat ik die toch wel véél makkelijker vind.
(hoef je geen beginnetje meer te maken)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Is die wel met kartels of ook.'gewoon een gespannen' stukje?

13

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Ik heb zowel een taartzaag met als zonder kartels. Degene met kartels vind ik een stuk makkelijker werken. Voor de zaag zonder kartels moet ik idd ook altijd een beginnetje maken met een mes.

14

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Beginnetje maken met een mes is idd dé truc. Succes!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Fijn te lezen hoe ik 'm het beste kan gebruiken.. Ik was,al bang dat het gewoon aan mij lag!

Handig Biejangkaa, jij kan gewoon kiezen welke je gebruikt!!

--->.Als jullie verschillende lagen willen.. Meten jullie dan precies af waar jullie moetwn snijden?

Ik heb nu twee taarten gemaakt maar deze was gewoon met 1 laag, dus 1 x doormidden.. Maar wil vd week een taart maken met meerdere lagen! Hoe weet ik waar ik snijden moet? Wil 'm twee x doorsnijden!

16

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Ik meet de hoogte van de taart en deel dat door 3. Dan weet je hoe hoohg je lagen meten worden en kun je snijden.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Als ik zo je antwoord lees denk ik... jemig dat ik daar niet zelf op gekomen ben! Bedankt voor het helpen!

18

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

*Miss Sunshiine* schreef:

Is die wel met kartels of ook.'gewoon een gespannen' stukje?


beetje laat, maar dat is echt een zaagje, mét kartels dus.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Ik heb uiteindelijk ook een taartzaag met kartels aangeschaft, omdat ik die zonder kartels toch elke keer wat lastig vond werken. Nu de nieuwe gebruikt en ik vind 'm super! Helemaal toppie! Ä

20

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Hahaha probleem opgelost

Re: Taartzaag zaagt niet.. (zonder kartels!)

Idd! Aangezien ik toch regelmatig taarten ga maken, vind ik het ook fijn om spullen te hebben die ik fijn vind werken!