1

Onderwerp: Vraagje over: Toetje in een glaasje, zoals cake in a jar.

Ik wil al heel lang eens een keer cake of een toetje in een glaasje maken.
Nou heb ik afgelopen week naar geschikte glaasjes gezocht.
Nu weet ik dat een glaasje leuk kan zijn, maar een soort voorraadpotje met deksel ook.
Mijn vraag is eigenlijk wat is een goed formaat voor toetjes voor een verjaardag? Ik ben namelijk gauw bang dat ik te weinig heb  :)
Dus jullie enig idee hoeveel ml potjes/ glaasjes hier goed voor zijn?

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Anna_4 (06-02-2014 22:48)

Re: Vraagje over: Toetje in een glaasje, zoals cake in a jar.

Ik denk dat het heel afhankelijk is van wat je daarvoor allemaal eet ;)
Laatst heb ik met een kerstdiner cupcakes gemaakt met een laagje chocolademousse en los nog pp ongeveer 70 gram chocolademousse en wat losse versiering. Dat was voor toen ruim genoeg.
Kijk anders ook eens in de schappen bij de losse toetjes in de supermarkt, die variëren vaak van 100 gram (chocolademousse) tot 250 gram (vla met room).
Kortom: afhankelijk van de rest van het eten en het soort toetje dat je gaat maken. Succes!

Re: Vraagje over: Toetje in een glaasje, zoals cake in a jar.

Anna_4 schreef:

Ik denk dat het heel afhankelijk is van wat je daarvoor allemaal eet ;)
Laatst heb ik met een kerstdiner cupcakes gemaakt met een laagje chocolademousse en los nog pp ongeveer 70 gram chocolademousse en wat losse versiering. Dat was voor toen ruim genoeg.
Kijk anders ook eens in de schappen bij de losse toetjes in de supermarkt, die variëren vaak van 100 gram (cocolademousse) tot 250 gram (vla met room).
Kortom: afhankelijk van de rest van het eten en het soort toetje dat je gaat maken. Succes!

Dat is wel een goeie! Ik ga morgen even in de winkel rond snuffelen voor ideeën!
Bedankt :)