1

Onderwerp: Ombre meets Bollywood

Taartje voor mijn eigen verjaardag, gevuld met vanillecreme, DDL en hazelnootbavarois.

Detail: let op die onmogelijke hoeveelheid inieminipareltjes... :s

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1798441_511823368934242_780865118_n.jpg

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Re: Ombre meets Bollywood

Mooi!

3

oooooh, prach-tig! :thumb:  :thumb:

en die minipareltjes..... niet weer doen hoor :nooo:  :rolleyes:  :s gekkenwerk! ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Heel erg mooi! Maar wat een werk zeg, al die minipareltjes.

5

supermooi, en ik weet zelf nooit zo goed wat ik met de kleur groen moet doen, dit is echt werkelijk prachtig!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6 Laatst bewerkt door Siena (03-02-2014 21:32)

Whaa, eerst zag ik er geen, toen als randje tussen de grote blauw/groene parels,
toen ook nog in de druppels, en welja, op de 'kroontjes'
en dan ook nog op de kleine rondjes, hoop dat ik niet over die minipareltjes ga dromen, haha  :+  :+  :+

Maar gaaf gedaan hoor! vind het een mooie stijl, die je niet vaak ziet!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Om heel eerlijk te zijn was ik geinspireerd door al jouw eerste keren Siena (die dan wel niet mijn eerste keren waren, maar toch). De strepen, het schilderen. Heb nog even gedacht aan een monogram, maat vond bloemetjes hierbij wel mooier.
Je hebt wel alle pareltjes gespot :lol:

en die minipareltjes..... niet weer doen hoor :nooo:  :rolleyes:  :s gekkenwerk! ;-)

Ik kijk wel uit :lol: . Ik denk dat ik in totaal 2 uur pareltjes heb zitten plakken....
Uiteindelijk had ik het gevonden: gewoon het kleinste kwastje in de lijm dopen, dan in de pareltjes, dan bleven er vanzelf een aantal aan hangen en die dan weer et een needle tool op zijn plaats schuiven. Toen ging het 'redelijk' vlot. Maar het gaf wel een heel mooi effect vond ik zelf.
Menig collega heeft staan fotograferen in de kantine vandaag  :+

www.facebook.com/cakebym

8

...straks ga je nog over pareltjes dromen!! O-)
Mooie taart hoor! Heel chique!

Groetjes van Marjon

9 Laatst bewerkt door Maria1000 (04-02-2014 00:31)

Wow, waanzinnig mooi echt!! Jeetje, die pareltjes, wàt een geduldwerkje! Met een pincet? Heb je er veel laten vallen?  :rolleyes:

Wat ik me bij zo'n gouden sliertje nou altijd afvraag: maak je het eerst op de taart en verf je het dan goud, of eerst verven en dan op de taart?

Oh en (nog / alvast) gefeliciteerd hè!

10 Laatst bewerkt door smikkelke (04-02-2014 05:44)

Schitterend!!!! en ja ohhhh die ienie mienie pareltjes ik heb met kerst er een rendier mee bekleed ik dacht ik druk er ieniemiene gaatjes in en leg ze erin ............. niet dus pfffff wat een werk

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

11

wauw!

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

12

Prachtig, de kleur, het ontwerp, helemaal top!

Say YES with joy. Say NO without fear.

13

Wat een waanzinnig prachtige taart!!! Die kleine pareltjes zullen wel een heksenwerk zijn geweest maar wat is het resultaat prachtig!!!! *zucht* mag ik hem opslaan als inspiratie mocht ik ooit het idee hebben dat ik dit ook kan maken?? :)

14

Wat een prachtige taart  :thumb:
Mijn praktische ik denkt maar aan één ding ... hoelang ben je daar mee bezig geweest? ... wil ik dat wel weten?  :lol:

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

15

Echt heel bijzonder en hel erg mooi :)

16

cakebym schreef:

Om heel eerlijk te zijn was ik geinspireerd door al jouw eerste keren Siena (die dan wel niet mijn eerste keren waren, maar toch). De strepen, het schilderen. Heb nog even gedacht aan een monogram, maat vond bloemetjes hierbij wel mooier.
Je hebt wel alle pareltjes gespot :lol:

oh joh, dat had ik nou niet achter jou taart gezocht.
Super dat ik jou heb kunnen inspireren, vind dat een heel gaaf compliment!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

17

Ik vind em mooi!

groetjes Wilma

18

Dank jullie wel allemaal  :O  :O Heel erg gaaf om hier zoveel positieve reacties te krijgen, dat is toch wat anders dan van 'leken'  ;)

Tuurlijk mag je m opslaan Vera12345!
Op zich is deze taart helemaal niet zo ingewikkeld. Om even wat vragen te beantwoorden: ik heb het kopergoud pas op de taart geschilderd. Weet niet of dat de manier is, maar ik was bang als ik het eerst moest laten drogen dat dan de fondant zou scheuren. De pareltjes heb ik zoals gezegd opgepakt (met een paar tegelijk) met een kwastje maat 0 met een beetje tyloselijm. En met een needle tool op zijn plaats geschoven. Omdat er dan al wat lijm aan zit blijven ze goed zitten. Tussen 2 grote parels liggen steeds 5 kleintjes. En nee, gek genoeg lagen er niet eens veel op de grond  :lol:  :lol:
Ben wel een aantal uren met deze taart bezig geweest, maar zeker niet langer dan wanneer ik een puzzelplaatje of boetseersel gemaakt zou hebben.

Voor de kleur ben ik begonnen met de donkerste kleur (verschillende kleuren groen en blauw door elkaar tot de gewenste kleur) en daarvan heb ik toen de helft afgehaald en gemengd met ongeveer een gelijk deel wit. Daar weer de helft afgehaald en weer gemengd met een gelijke hoeveelheid wit, dat gaf een mooi kleurverloop. De fondant is wel nog behoorlijk nagekleurd, maar dat maakte m eigenlijk nog mooier.

www.facebook.com/cakebym

19

Hier is maar 1 woord voor: ONGELOOFLIJK MOOI
(oeps, waren het toch 2 woorden).

Droom niet over het leven, leef je droom!
Petra