1

Onderwerp: Zwart gemarmerd mini-fröbel-taartje

Zo, nu weer even uitgebakken. Zag laatst wat gemarmerde taartjes hier, daarom dacht ik daar aan. Heeft een hoog fröbel-gehalte en daarom niet zo netjes, maar ach. Beetje saaie kleur misschien ook, maar dat paste wel weer bij m'n stemming vandaag. Hij was wel lekker. Mascarpone met kaneel en appelmoes. Ik hoor eigenlijk nooit iemand over appelmoes in z'n taart hier en ik vroeg me eigenlijk af waarom niet. Vandaar dat ik dat maar eens geprobeerd heb. (Wel zelfgemaakt hoor.) Ik vond het lekker!

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ASIW4L7H.jpg

2

Re: Zwart gemarmerd mini-fröbel-taartje

Ik vind hem niet saai! Hou van deze kleuren vind het wat chiquers hebben. Zonder commentaar te geven hoor maar zit er links nou een stukje fondant geplakt boven op? Of lijkt dat maar zo?

3 Laatst bewerkt door Maria1000 (04-02-2014 00:16)

:) Dat lijkt maar zo. Da's vanwege het marmeren. Het is trouwens marsepein. Dat ziet er volgens mij ook sneller wat 'korreliger' uit dan fondant. M'n bloem zit wel schots en scheef bovenop.  :lol:

4

Ik dacht al wel marsepein inderdaad ik heb dat korrelige ook altijd met de randjes.. verder vind ik je bloem wel meevallen hoor! Vind hem al met al gewoon erg leuk :)

5

Leuk toch :)

Ik heb er ook nooit aan gedacht van die appelmoes is dat niet te nat?

6

Baklataart schreef:

Leuk toch :)

Ik heb er ook nooit aan gedacht van die appelmoes is dat niet te nat?

Dank je wel.  :) Ik was daar eerst ook bang voor maar het is vrij stevige appelmoes (lang genoeg ingekookt blijkbaar).