Onderwerp: Vragen @ Cakepops!

Taarten maken.. Helemaal leuk, maar daarbij wil ik ook heel graag cakepops gaan maken.

Ik heb al een cakepop maker maar daarna komen direct wat vragen.

- Met welke mix worden de cakepos gemaakt?
- Ik lees dat ze gevuld worden met bv botercreme.. Hoe?
- Eerst het stokje erin, dan ff invriezen dan decoreren of anders?
- Hoe krijg je roze om de cakepop of een andere kleur..? Het moet toch met chocolade of gaat er nog wat om de cakepops?
- Super leuke creaties gezien.. Is dat marsepein? En doen ze dan geen laag chocolade.. Maar gewoon get balletje direct in marsepein 'wikkelen'?
- Helemaal klaar.. Hor houd ik ze dan vers? Ik ben nog geen bak oid daarvoor tegen gekomen!

Een hoop vragen weer..!

2

Re: Vragen @ Cakepops!

De rubriek klein&fijn is niet bedoeld voor vragen ;)

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

3 Laatst bewerkt door MoParf (03-02-2014 15:01)

Re: Vragen @ Cakepops!

Ik heb je even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek. Je wordt automatisch verplaatst naar de goede, waar je ook wat meer reacties zal krijgen vermoed ik :) [Edit: ik zie dat je bericht al verplaatst is inmiddels!]

Cakepops kunnen op verschillende manieren gemaakt worden. Met behulp van de cakepopmaker kun je gewoon cakeballetjes maken met een cakebeslag wat jij lekker vind. Er zijn een aantal topics met veel tips hierover. Een andere manier die wordt gebruikt is om verkruimelde cake met botercreme te mengen. Dat is wat bijvoorbeeld Bakerella doet.

Cakepops worden vaak versierd met candymelts, die kun je o.a. in de webshop kopen. Dat is smeltsnoep in veel verschillende kleuren verkrijgbaar. Maar gewone chocolade kun je ook prima gebruiken. Er zijn ook speciale kleurstoffen waarmee je witte chocola kunt kleuren.

Bewaren kan denk ik het beste gewoon luchtdicht. Je kunt de stokjes bijvoorbeeld in een piepschuimen dummie steken en dan misschien een zak er omheen doen? Ik weet het ook niet precies eigenlijk ;)

Succes!  :thumb:

Groetjes, Monique

4

Re: Vragen @ Cakepops!

Misschien kun je hier iets mee? http://www.deleukstetaartenshop.nl/recepten/cakepops