1

Onderwerp: 60 jaar met parels en bloemen

Het leek zo leuk en redelijk te doen, in mijn hoofd en op papier. Maar in de werkelijkheid was dat dus helemaal niet zo :nooo . Een double barrel netjes bekleden bleek nog niet zo makkelijk, fondant scheurde vrij snel :s . Ik gebruikte deze keer fondant van Sweet Choice, die vond ik vrij zacht en heel soepel, dus misschien lag het daaraan. Iemand tips voor het bekleden van een double barrel? Gelukkig kwamen er ruffles/bloemen op, dus zag je het niet. Ook duurde het decoreren veel langer dan ik had gedacht en moest ik me enorm haasten om op tijd op de verjaardag te zijn, dus daarom heb ik geen goede foto kunnen nemen. Moest het nog even snel doen voor deze aangesneden werd. Ook het onderbord bekleden met fondant was bij mij geen succes, allemaal deukjes en putjes van aanrakingen, terwijl ik het wel een tijdje had laten drogen. Volgende keer maar gewoon kadopapier en folie gebruiken. Mijn mama was er in elk geval erg blij mee :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFLXMSBZ-D.jpg

Op- en aanmerkingen zijn erg welkom :)

2

Re: 60 jaar met parels en bloemen

ik zeg maar 1 ding... wauw!!!

3

Maar hij is wel héél mooi!
En een double barrel pfoe, gedurfd hoor!
Tips voor het onderbord: echt een paar dagen laten drogen en langs de zijkant een lintje gebruiken. Dat kan tegen een stootje.

En qua fondant: ik zweer bij Callebaut. Vandaag wel erg dun uitgerold (ik schat nog geen 1,5 mm) en het scheurde nóg niet. Deze is ook heel soepel en als je begint denk je "dit komt niet goed", maar dat doet het wel :) . Sweet choiche ken ik niet, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Bedankt voor jullie reactie  :)
De tip van het onderbord ga ik zeker onthouden,  dank je wel.  :thumb:
Ik heb al meerdere positieve verhalen gehoord over callebaut, ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen

5

Gefeliciteerd met je moeder en wat zal ze trots op je geweest zijn toen je met deze mooie taart aan kwam :)

Ik vind hem erg mooi!!

Ik vind hem ook erg mooi!
Soms heb ik ook dat fondant aan alle kanten scheurt, geen idee waar dat aan ligt.. want een volgende keer (met precies dezelfde fondant) gaat het wel goed..
Ik zal wel iets mis doen ;)

7

Baklataart schreef:

Gefeliciteerd met je moeder en wat zal ze trots op je geweest zijn toen je met deze mooie taart aan kwam :)

Ik vind hem erg mooi!!

Dank je wel! Mijn moeder was idd erg trots :)  En daar word ik dan weer heel blij van!

8

Dank je wel! Mijn moeder was idd erg trots :)  En  :thumb: daar word ik dan weer heel blij van!

En dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste! :thumb:

www.facebook.com/cakebym

9

Dank je wel! Mijn moeder was idd erg trots :)  En  :thumb: daar word ik dan weer heel blij van!

En dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste! :thumb:

www.facebook.com/cakebym

10

Nog gefeliciteerd met j ma.
Ziet er goed uit toch. Ik wil ook een keer zo'n double barrel maken. Lijkt me ook lastig bekleden.

11

Erg mooi!

Droom niet over het leven, leef je droom!
Petra

12

cakebym schreef:

Maar hij is wel héél mooi!
En een double barrel pfoe, gedurfd hoor!
Tips voor het onderbord: echt een paar dagen laten drogen en langs de zijkant een lintje gebruiken. Dat kan tegen een stootje.

En qua fondant: ik zweer bij Callebaut. Vandaag wel erg dun uitgerold (ik schat nog geen 1,5 mm) en het scheurde nóg niet. Deze is ook heel soepel en als je begint denk je "dit komt niet goed", maar dat doet het wel :) . Sweet choiche ken ik niet, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Nogmaals bedankt voor je tip over Callebaut :thumb:  Van de week een minitaartje gemaakt om het uit te proberen, wat een geweldig spul! Ik kon het dun uitrollen, niks geen scheurtjes en een stuk strakker dan anders. Ik ben er helemaal weg van :y

13

Nogmaals bedankt voor je tip over Callebaut :thumb:  Van de week een minitaartje gemaakt om het uit te proberen, wat een geweldig spul! Ik kon het dun uitrollen, niks geen scheurtjes en een stuk strakker dan anders. Ik ben er helemaal weg van :y

Graag gedaan. Super spul hè. Ik vind m ook nog eens lekkerder, maar misschien komt dat omdat je het dunner kunt uitrollen. Ik gebruik niets anders meer  :nooo:  :nooo:

www.facebook.com/cakebym

14

Ook hier een super grote fan van Callebaut... Perfect hanteerbaar, zowel voor boetseersels als voor het bekleden van een taart en super lekker!

Trouwens, wat een knappe taart! Het bekleden van de barrel houdt me ook een beetje tegen om het zelf te proberen...

15

__Valérie__ schreef:

Ook hier een super grote fan van Callebaut... Perfect hanteerbaar, zowel voor boetseersels als voor het bekleden van een taart en super lekker!

Trouwens, wat een knappe taart! Het bekleden van de barrel houdt me ook een beetje tegen om het zelf te proberen...

Dank je wel!! Misschien dat de methode met een lap er omheen en een plak bovenop makkelijker is :think:
Maar goed, volgende x probeer ik het dus met de Callebaut en dan hopelijk zonder scheuren :)

16

Gebruik zelf altijd Satin ice en dat scheurt ook niet zo snel