1

Onderwerp: Luggage cake!

Als bedankt-taartje voor de (schoon)ouders deze luggage cake gemaakt, oftewel 'bagage taart'. Dit vanwege het oppassen op onze kat tijdens de vakantie. Ook voor het eerst gebruik gemaakt van cereal treats! Leuk spul om mee te werken, goed bewerkbaar en licht. De taart is vanille/chocolade gemarmerd en gevuld met aardbeienbavarois.

Wat vinden jullie? Bedankt voor het kijken!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YVMN6GO6-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TVLZMWT6-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FLNRMBPJ-D.jpg

2

Re: Luggage cake!

Hij is heel leuk! Wat heb je gemaakt met de cereal treats?

3

Ik heb de openstaande deksel van de treats gemaakt! Leek me niet te doen met cake, aangezien ik de wolken van dr. Oetker had gebruikt en die is heel zacht. Maar het is zo goed gelukt! En makkelijk te maken ook die treats.

4

Oh wat heb je dat leuk gedaan echt heel leuk:)

Ik denk dat je nu wel vaker op vakantie mag van je  (schoon )-ouders :D

5

Ziet er heel leuk uit. Ze zullen vast heel blij zijn geweest met zo'n bedankje.

6

Erg leuke taart! Hoe heb je de cereal treats bewerkt? Ik heb het een keer geprobeerd maar alles is de prullenbak in gegaan omdat het niet echt mooi was geworden.
Ben erg benieuwd!

7

nou ik wil ook wel op je kat passen de volgende keer hoor  :lol:  Heel mooi en strak gemaakt

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

8

echt heel erg mooi

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

9

Hoi Desiree,

Dankjewel! Ik heb de treats eerst gemaakt volgens het recept wat op de zak stond (3 volle el. boter, 5 1/2 cup mini marshmallows en 6 cups rice krispies). Toen alles eenmaal gemengd was, het goedje op bakpapier gestort, nog een laag bakpapier erop gedaan en egaal gedrukt met een vierkante bakpan. Na het afkoelen heb ik de boel in vorm gesneden, kwam bij mij neer op 2 rechthoeken die ik op elkaar heb geplakt. Bleef gewoon aan elkaar zitten, dus er hoefde niks tussen. Dit blok heb ik afgesmeerd met pure ganache (1:2), uit laten harden in de koelkast, bijgewerkt tot ik een vlak oppervlak had en toen gewoon bekleed met fondant. Was prima te doen!

Groetjes, Manon

10

movin schreef:

nou ik wil ook wel op je kat passen de volgende keer hoor  :lol:  Heel mooi en strak gemaakt

Is me een beetje te ver hahaha :lol:

11

Evity schreef:

Ziet er heel leuk uit. Ze zullen vast heel blij zijn geweest met zo'n bedankje.

We zullen het zien, ze komen straks langs ;)

12

Wat moet ik zeggen? Prachtig gewoon!

Droom niet over het leven, leef je droom!
Petra

13

Bedankt voor je uitleg, ik ga het zeker nog eens proberen!

14

Leuke taart maar wat ik wel jammer vind is dat je hebt gekozen voor enkel 3 handdoeken als baggage.
Was leuk en speels geweest als je in de koffer wat meer items had verwerkt.
(tubetjes creme, tandeborstel, boek,pen, zonnebril oid) zoals gezegd ik vind je koffers echt prachtig ook echt heel erg mooi gemaakt.
Maar iets meer om te kijken was leuk geweest, met 3 dezelfde items in de koffer wordt het een beetje eentonig.
En voordat ik straks een heleboel over me heenkrijg, het is absoluut niet verkeerd bedoeld maar meer iets wat ik zelf miste op de cake want zoals gezegd het is echt een prachtige cake die heel mooi is afgewerkt.

15

Marulanda schreef:

Leuke taart maar wat ik wel jammer vind is dat je hebt gekozen voor enkel 3 handdoeken als baggage.
Was leuk en speels geweest als je in de koffer wat meer items had verwerkt.
(tubetjes creme, tandeborstel, boek,pen, zonnebril oid) zoals gezegd ik vind je koffers echt prachtig ook echt heel erg mooi gemaakt.
Maar iets meer om te kijken was leuk geweest, met 3 dezelfde items in de koffer wordt het een beetje eentonig.
En voordat ik straks een heleboel over me heenkrijg, het is absoluut niet verkeerd bedoeld maar meer iets wat ik zelf miste op de cake want zoals gezegd het is echt een prachtige cake die heel mooi is afgewerkt.

De linker was trouwens een strapless jurkje, :lol: maar ik snap wat je bedoelt. Ik heb er bewust voor gekozen om dat niet te doen, omdat ik meer voor een 'vintage' stijl ging dan voor een 'echte' reistaart. Maar bedankt voor je reactie, iedereen mag zijn eigen mening hebben toch? :)