1

Onderwerp: Houten of plastic dowels gebruiken?

Ik vraag me af welke dowels ik het beste kan gebruiken voor een stapeltaart. De bakvormen die ik daarvoor heb, zijn 30, 24 en 20cm doorsnee. De houten variant lijkt mij wel handig om te gebruiken. Ik heb nog nooit een stapeltaart gemaakt, dus ik kan nog wel adviezen gebruiken.

Neem ook eens een kijkje op mijn Facebook-site Taartenfantasie https://www.facebook.com/TaartenvanDre?ref=hl

2

Re: Houten of plastic dowels gebruiken?

ik gebruik altijd houten ( van karwei 0,5 mm dik ) die verkopen ze in lengtes van 2,50 meter geloof ik. Je zaagt ze gewoon op maat per taart. Wel even schuren en afwassen na het zagen. En mensen er even op attent maken dat ze er in zitten.

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

3

Re: Houten of plastic dowels gebruiken?

Ik gebruik ook hout, makkelijk en werkt prima

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Houten of plastic dowels gebruiken?

Ik zou zelf nooit hout van de bouwmarkt gebruiken, dat is niet echt bedoeld als voedselveilig.
Zelf vind ik de bamboo versies het handigst, je zet je schaar erop, even ronddraaien, afbreken en bijwerken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Houten of plastic dowels gebruiken?

ik gebruik ook hout

6

Re: Houten of plastic dowels gebruiken?

Hoi,
Sindskort gebruik ik popcake stokjes als dowels!
Hartstikke handig! Zijn van hard plastic.
Ik krijg de kriebels bij t idee dat er splinters van het hout in de taart kunnen komen

7

Re: Houten of plastic dowels gebruiken?

Goeie tip van die popcake stokjes. Dankjewel! :D

Neem ook eens een kijkje op mijn Facebook-site Taartenfantasie https://www.facebook.com/TaartenvanDre?ref=hl

8

Re: Houten of plastic dowels gebruiken?

Ik heb laatst, na veel speurwerk hier en verder op internet, een verpakking maiskorf prikkers gekocht bij Sligro. Met een schaar zo op maat te maken, afwerken en klaar ben je.

Ik vond ze handig en niet duur (iets van EUR 4,50 voor 250 stuks).