1

Onderwerp: Opengevouwen bloem?

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en nu heb ik me ook geregistreerd om af en toe mee te kletsen. Ik had ook gelijk een vraagje, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bij de foto's staat een mooie baby taart, op de bovenkant van die taart is een opengevouwen bloem gemaakt. Op deze foto zijn de blaadjes van de bloem precies even ver ingesneden en allemaal even groot. Hoe doen jullie dat? Ik heb het ook eens geprobeerd, maar mijn open gevouwen bloem was niet zo mooi strak als op deze foto en alle blaadjes waren wat afwijkend van elkaar.

Ik hoop op een goede tip.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Ozzie

2

Re: Opengevouwen bloem?

Ik weet niet welke taart je bedoeld maar het klinkt als een bloem uitsteker, die zijn er legio te koop onder andere bij de leukste taarten shop.

3

Re: Opengevouwen bloem?

Hoi Vera,

Gallerij, babytaarten en dan de derde rij, de derde taart  :O

4

Re: Opengevouwen bloem?

Bedoel je taart met openslaande punten?

Deze how to is misschien wel handig daarbij:

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=40989

5

Re: Opengevouwen bloem?

Super dank je wel Seefje. Deze bedoelde ik inderdaad. Ik vraag me alleen nog steeds af hoe die punten zo mooi en gelijk zijn, maar dat is dus gewoon op de gok. Ik kom nooit zo mooi uit en mijn punten zijn allemaal anders. De 1 weer dikker en de ander weer dunner.....

Thanks

6

Re: Opengevouwen bloem?

Als je van te voren op een a4-tje een cirkel met punten print, kun je dit overnemen op je taart. Je legt het erop en prikt met een needle tool het midden en de uiteinden van de lijnen aan. Dan zie je waar je naar toe moet snijden. Of je trekt met een knife tool de lijntjes over zodat ze een lichte  afdruk in je taart achterlaten. Dan kun je die nasnijden.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Re: Opengevouwen bloem?

Ahhh kijk. Super dank je wel Cakebym