1

Onderwerp: Instant custard

Hallo,

Ik heb sinds deze week het cupcake boek van Rudolph. Ziet er heerlijk uit, en kan niet wachten om wat recepten uit te proberen. Nu wordt er in het boek vaak gesproken over instant custard. Nu ken ik natuurlijk wel custard, maar dat moet je koken. Kan iemand mij vertellen wat er bedoeld wordt met instant custard? Of wordt daarmee gewoon het ongekookte papje dat je normaal gesproken gebruikt om je pudding/vla mee te koken bedoeld.

2

Re: Instant custard

Dat heb ik in ieder geval wel gedaan maar of dat juist is weet ik ook niet precies, het smaakte verder prima :D

3

Oke, bedankt voor de reactie. Wacht even af of er nog meer reacties komen, anders ga ik dat ook maar proberen.

4

Volgens mij heeft 'ie het over drie soorten: gewone handgemaakte (met melk en ei en vanillestokje) en dan custard poeder, die jij kent en dan heb je ook nog instant custard: da's poeder, dat strooi je door koude melk, even roeren, klaar, pudding. Heb een keer een klein emmertje bij de Sligro gekocht en het smaakte best wel chemisch. Kan je beter die custard die jij kent gebruiken, smaakt minder chemisch.

5

Je kunt ook de banketbakkers room gebruiken, van de leukste taarten, bakzolder of instant pudding zoals dr Oetker (vroeger saroma)
Als je dan een deel van de vloeistof vervangt door ongeklopte slagroom is het wat voller van smaak.

Christine.