1

Onderwerp: Bewaren aangemaakte sweet lace

Ik heb mezelf gisteren een cadeautje gedaan: Sweet lace met een bijbehorende mat.
Op advies van de winkel al de helft minder aangemaakt als op de verpakking staat, en gisteren heerlijk mee aan het "spelen" geweest.

Ik heb hier op het forum gelezen, dat als je het een dag afgedekt in de koelkast laat staan, het zich makkelijker laat bewerken, en dat klopt ook.
Alleen hoelang kan ik het bewaren in de koelkast? Dag? 2 dagen?

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

2

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

goeie vraag!

ik lees even mee, heb mezelf net magic decor matten en poeder cadeau gedaan,
komt morgen aan, en lijkt me niet zoveel verschillen van sweet lace...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

Leuk!!! alvast veel plezier.

Voor zover ik hier heb gelezen niet, komt allemaal op hetzelfde neer.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

4

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

Ook ik lees even mee.

Heb mezelf ook sweet lace + mat cadeau gedaan.
Ik was eigenlijk van plan dit morgen of zaterdag uit te proberen.

5

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

Ik heb het even in de winkel nagevraagd, en mits goed afgedekt en in koelkast, kan het een week bewaard worden, daar het voornamelijk suiker is.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

6

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

Even een vraagje....ik heb ook sweet lace gekocht en het werkt bij mij niet....aangemaakt, in de mal gedaan en over-night laten drogen....krijg het er NIET uit en het PLAKT....heb precies de juiste verhouding aangehouden....wat doe ik verkeerd?

7

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

Even een vraagje....ik heb ook sweet lace gekocht en het werkt bij mij niet....aangemaakt, in de mal gedaan en over-night laten drogen....krijg het er NIET uit en het PLAKT....heb precies de juiste verhouding aangehouden....wat doe ik verkeerd?

8

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

Misschien moet je het nog langer laten drogen ik heb het ook een keer op de centraal verwarming gelegd, moet niet heet zijn. Maar zo droogde het wel veel sneller.

9

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

Bij magic decor staat dat je het nog 30 dagen gekoeld kan bewaren...

10

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

En magic decor ging er trouwens zeer makkelijk uit!

11

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

Ik heb er iets meer water bij moeten doen. Vullen, drogen, nog een keer vullen voor de luchtgaatjes, drogen. Ging er super makkelijk uit! Ik heb het ook op de verwarming laten drogen. Ging prima.

12

Re: Bewaren aangemaakte sweet lace

De eerste keer vond ik het vullen wel erg lastig (heel elastisch, waardoor het telkens kromp in de mal en gaatjes kreeg).
Toen hier ergens een tip gelezen om het eerst een nacht in de koelkast te laten staan, en daarna te gebruiken. Nou dit werkten super goed!!!
De eerste keer eruit halen was ik te ongeduldig dus niet goed laten drogen. Daarna een flinke nacht laten drogen en kwam er perfect uit.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!