Onderwerp: Vulling Tas taart.. ideetjes?

Even een vraagje.. ik zie nl dat er verschillende soorten tas taarten zijn.. ik wil er vanavond eentje maken MET vulling! Ben beetje laat met dit topic.. maar wellicht kan iemand mij nog even helpen!

Nu lees ik dat de vulling kan zakken.. wat moet ik doen?

- Ik heb een ronde taartvorm.. hoevaak snijd ik deze doormidden? Moet ik drie grote rondes krijgen of maar twee?
- Moet er tussen elke laag een vulling? (Ik heb slagroom, jam, banket bakkersroom.. welke kan ik het beste combineren, welke hebben het minste kans op zakken?
-Welke manier van een tas taart kan ik het beste maken? Ik heb hier 1 how to gevonden, maar misschien zijn er meerdere?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik hoop dat ik mijn vragen duidelikk gesteld heb!

2 Laatst bewerkt door Vera12345 (28-01-2014 17:59)

Re: Vulling Tas taart.. ideetjes?

Ik heb een tastaart gemaakt een tijd geleden. Heb een 18 cm vorm gebruikt en horizontaal gesneden.
Onderkant iets afgesneden zodat hij mooi recht uitloopt. Ik heb de taart horizontaal gevuld met aardbeienbavarois. Wel dijkjes gebruiken maar dan heb je ook geen kans op zakken. Ik heb hem toen 4 maal gevuld dus je kunt al je vullingen gebruiken als je dat wilt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-SSCE7DAV.jpg

Even een voorbeeldje erbij gedaan ;)

Dank je wel voor je reactie! Ik heb uiteindelijk een handtas gemaakt hihi, maar deze vind ik ook heel gaaf dus ik wil deze ook een keer maken!

Hoe heb je die binnekant gemaakt, het is echt net een echte tas! Ik bedoel dus die print hihi!
En heb je misschien foto's van hoe je je de taart gesneden hebt, het lijkt net of mijn ronde veel kleiner is, dus dadht ik, misschien heb ik toch wel een verkeerd beeld in gedachten van hoe deze taart zo 'ontstaan' is!?

4

Het is een kwestie van eerst de taart op zijn kant zetten en dan horizontaal snijden. Dan snijd je dus niet de lagen zoals je ze normaal snijdt, dan kan de vulling inderdaad gaan zakken.
Je kunt de taart doormidden snijden en dan op zijn kant zetten, dan heb je dus een half ronde tas. Op de foto hierboven is er maar een klein stukje afgesneden, waardoor je aan de onderkant ook een ronding krijgt.
Er moet hier op het forum ergens een goede how-to staan (maar ik weet niet meer waar..)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

*Miss Sunshiine* schreef:

Dank je wel voor je reactie! Ik heb uiteindelijk een handtas gemaakt hihi, maar deze vind ik ook heel gaaf dus ik wil deze ook een keer maken!

Hoe heb je die binnekant gemaakt, het is echt net een echte tas! Ik bedoel dus die print hihi!
En heb je misschien foto's van hoe je je de taart gesneden hebt, het lijkt net of mijn ronde veel kleiner is, dus dadht ik, misschien heb ik toch wel een verkeerd beeld in gedachten van hoe deze taart zo 'ontstaan' is!?

Your welcome! ;)

De print is een frosty sheet die kun je bestellen in verschillende LV of andere designermerken designs. Je kunt ze ook zelf printen als je in het bezit bent van een foodprinter. Ik heb helaas geen foto gemaakt van de making off... Ik heb inderdaad de 18 cm gebruikt (ong 7 cm hoog) een stukje van de onderkant afgesneden en hem rechtop gezet. Ik heb wel 2 douwels gebruikt om heb te laten staan en niet om te laten vallen omdat hij ook nog op een taart moest staan. Daarna gewoon snijden zoals een normale taart met een taartzaag. Deze is 4x doorgesneden.

Succes en ben benieuwd naar je resultaat!

Dankjewel Vera! Fijn om zo van elkaar te kunnen leren! Ik heb een foto van mijn tas geplaatst bij de taartenparade mocht je 'm graag nog willen zien hihi of misschien heb je 'm al gezien!  :y

7

Voor hoeveel personen is zo een tas?

Ik had een handtas gemaakt en heb er een stuk of 12 stukjes uitgehaald. Voor het eerst zo een taart gemaakt dus vind het best lastig hoe ik 'm snijden moest hihi!