1

Onderwerp: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Ik moet morgen een taart maken met als vulling melkchocoladeganache en zwitserse room.
Nu vroeg ik me af of ik die ganache ook kan gebruiken om af te smeren als ik de taart ga bekleden met witte fondant?
Ik werk nog niet zo lang met fondant en het is de eerste taart die ik maak voor iemand anders dus ik wil niet voor verrassingen komen te staan. :nooo:

2

Re: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Niemand?? :s

3

Re: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Ik smeer altijd af met ganache. Vind ik fijner en lekkerder dan botercréme.

4

Re: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Seefje schreef:

Ik smeer altijd af met ganache. Vind ik fijner en lekkerder dan botercréme.

Ook met melkchocolade onder witte fondant?

5 Laatst bewerkt door Sonj@ (27-01-2014 19:12)

Re: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Juist onder witte fondant is het fijn om met ganache te werken, vind ik zelf dan. Je hebt dan geen last van eventueel doorschijnen van het kleurverschil tussen je vulling en biscuit  ;)

Even kijken of ik een voorbeeld voor je kan vinden....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DTO3C4NN.jpg

Deze is dus helemaal afgesmeerd met ganache en bekleed met ongekleurde marsefond, wat zo mogelijk nog meer doorschijnt dan fondant.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Re: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Ik lees even met je mee! Ik heb het nog niet aangedurfd en heb zaterdag heel veilig zowel mijn (gestapelde) chocolade biscuit als mijn vanille biscuit met lichtroze botercreme afgesmeerd...

7

Re: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Sonj@ schreef:

Juist onder witte fondant is het fijn om met ganache te werken, vind ik zelf dan. Je hebt dan geen last van eventueel doorschijnen van het kleurverschil tussen je vulling en biscuit  ;)

Even kijken of ik een voorbeeld voor je kan vinden....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DTO3C4NN.jpg

Deze is dus helemaal afgesmeerd met ganache en bekleed met ongekleurde marsefond, wat zo mogelijk nog meer doorschijnt dan fondant.

Schitterende taart en inderdaad je ziet er niks van!
Bedankt voor je advies!

8 Laatst bewerkt door annick67 (27-01-2014 20:13)

Re: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Doe ik ook altijd, je ziet er NIKS van!! Sterker nog, als je met witte choco-ganache afsmeert is de kans dat je wél iets ziet groter...............  ;)  :Y

9

Re: Melkchocoladeganache onder witte fondant??

Bedankt dames! Het is me heel goed gelukt en ben echt verschoten hoe gemakkelijk het afsmeren gaat met ganache!