51

Re: Phalaenopsis

Celes76 schreef:

Vraagje: Heb je de dots gemaakt met Royal icing?

Yep! Eerst een patroon overgetrokken op bakpapier, vanaf mijn computer, in de dichtheid die ik wilde. Ik heb ook de polka dot press, maar daarvan vond ik de stippen te dicht op elkaar staan voor deze taart. En daarna het patroon in de taart prikken met een scriber needle tool en met royal icing puntjes zetten. Ik heb spuitmondje 2 gebruikt.

52

Colle schreef:

hi hi dan wel ik ook nog even inhaken op de botercreme, welk merk gebruik jij dan ?  ik gebruik funcakes maar die wordt nooit keihard ...

heb net Callebaut besteld, ben erg benieuwd hoe dat werkt  :)

Vullen met Funcakes mix en afsmeren met 1:1. Hoe langer in de koelkast hoe beter!

I LOVE Callebaut! Alleen die geur al  :9  Ik hou niet zoveel van fondant, maar die is lekker. En hij werkt ge-wel-dig! Vind ik dan ;)

53

Wow ik vind je taart erug mooi...  mag ik je hem opslaan? En mag ik ook weten wat soort kleur en merk dust voor het hart van de orchidee? Binnenkort is mijn schoonmoeder jarig en gek op orchidee paars fuchsia kleur.

54 Laatst bewerkt door Tamataartje (28-01-2014 20:53)

Natuurlijk mag je 'm opslaan, vind ik een eer hoor  :y

De kleuren die ik voor het hart heb gebruikt zijn: CK Luster dust raspberry (schilderen met alcohol) en als dit droog is heel lichtjes (droog) dusten met Sugarflair African Violet. De randen en het hart verven met met gele dust en als het gedroogd is lichtjes vervagen met een droge kwast. Ik heb naar een echte orchidee gekeken en na geprobeerd te schilderen. De stipjes heb ik gemaakt met de raspberry, maar ga de volgende keer een donkerdere kleur gebruiken, ik denk plum.

55

Super! Dank je! Zit te twijfelen om de press te kopen, toen ik je taart zag dacht ik dat je deze gebruikt had. Vind jij de press de moeite waard om te hebben??

56

Hij is makkelijk, maar nogmaals, de punten staan erg dicht op elkaar, 't is maar wat je mooi vindt. Gewoon overtrekken is wat meer werk, maar gaat ook prima, ik zou 'm niet opnieuw kopen denk ik.

57 Laatst bewerkt door Siena (28-01-2014 22:04)

Colle schreef:

hi hi dan wel ik ook nog even inhaken op de botercreme, welk merk gebruik jij dan ?  ik gebruik funcakes maar die wordt nooit keihard ...

heb net Callebaut besteld, ben erg benieuwd hoe dat werkt  :)

de botercreme om af te smeren is gewoon 1:1 (room)boter en poedersuiker
als je daarmee afsmeert en het een poos in de koeling zet wordt hij mooi stevig hoor!

de botercreme mix is niet geschikt om mee af te smeren,
door de water die erin gaat kan je fondant gaan smelten.
bc mix is dus alleen om te vullen.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

58

ik heb de mix altijd gebruikt en de fondant smelt dan niet ... ga dat 1:1 toch eens proberen, hoeveel poedersuiker doe je dan bij de boter ?

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

59

ik heb de mix altijd gebruikt en de fondant smelt dan niet ... ga dat 1:1 toch eens proberen, hoeveel poedersuiker doe je dan bij de boter ?

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

60

1:1 houd in dat je van beide ingredienten evenveel gebruikt,

dus bv: 100gram roomboter en 100gram poedersuiker.
eerst mix je de roomboter romig, poedersuiker erbij, en dan nog 10min mixen.

61 Laatst bewerkt door Tamataartje (28-01-2014 22:31)

En uit ervaring weet ik inmiddels dat je voor een taart van 20 cm (ruim) genoeg hebt aan 200 gram boter en 200 gram suikerbakkerspoeder(stuift vrijwel niet, dus daar zweer ik bij). Je houdt dan wel wat over, maar better safe than sorry ;)

62 Laatst bewerkt door fenny (29-01-2014 22:45)

Tamataartje schreef:

Natuurlijk mag je 'm opslaan, vind ik een eer hoor  :y

De kleuren die ik voor het hart heb gebruikt zijn: CK Luster dust raspberry (schilderen met alcohol) en als dit droog is heel lichtjes (droog) dusten met Sugarflair African Violet. De randen en het hart verven met met gele dust en als het gedroogd is lichtjes vervagen met een droge kwast. Ik heb naar een echte orchidee gekeken en na geprobeerd te schilderen. De stipjes heb ik gemaakt met de raspberry, maar ga de volgende keer een donkerdere kleur gebruiken, ik denk plum.

heel veel bedankt voor je uitleg :thumb:  :thumb:
Als je workshop geeft, heb wel belangstelling  :)

Wat een geweldige taart weer!
Prachtig!!!
Je tekst in de lijstjes vind ik ook altijd zo mooi,stijlvol.
Heb je daar een speciaal programma voor waarin je die teksten zo kunt maken?

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

64

Ik gebruik gewoon Word eigenlijk, daar kun je best heel veel mee!

65

Tamataartje schreef:

En uit ervaring weet ik inmiddels dat je voor een taart van 20 cm (ruim) genoeg hebt aan 200 gram boter en 200 gram suikerbakkerspoeder(stuift vrijwel niet, dus daar zweer ik bij). Je houdt dan wel wat over, maar better safe than sorry ;)

he wat grappig, ik reken de helft. (200gr in totaal dus)
Tenminste, als je deze hoeveelheid bedoelt om af te smeren.

66

Ik hou altijd wel over, maar ik maak liever teveel, zodat ik de taart goed kan insmeren. Na het scrapen met een blokhaak hou ik iets minder dan de helft over inderdaad.

Hai,

Allereerst is dit idd weer een geweldige taart!
Ik wil ook graag een orchidee gaan maken en ik ben op zoek naar de juiste uitstekers en of veiners.
Mag ik vragen of en welke jij hebt gebruikt.
Mijn voorkeur gaat naar de orchidee soort, die jij hebt gemaakt.
Ik hoop wat van je te horen, groetjes, hak

68

Hoi Hak,

De benodigde materialen kun je hier vinden: http://forum.deleukstetaarten.nl/search … 1591952068
Hierin staat ook hoe je een orchidee kan maken.
Succes!!

69

wauwwwwww die is super geweldig mooi

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

70

Wauw wat een beauty van een taart!
Heel mooi gemaakt!
Groetjes!

Happy Cake Day!

71

Wauw! Hoe krijg je de orchideeën zo mooi gedust? Heb altijd het probleem dat de powder zo knoeit op het wit van de bloem.
ben daarnaast ook nog nieuwsgierig naar de roze/magenta dust die je hebt gebruikt. Ben al een tijd op zoek naar deze kleur maar kan het nergens vinden

72

Ik heb deze bloem niet gedust, maar geschilderd met dust en alcohol. Het schilderen van het hart doe ik voordat ik de bloem in elkaar zet. De puntjes zet ik met een stift met eetbare inkt.
De kleur die ik heb gebruikt is raspberry of cranberry, die kun je bij Ellen's Creative Cakes kopen.

73 Laatst bewerkt door KimN (07-12-2014 14:21)

Dank je voor de tip, dat maar eens gaan proberen dan!
En de alcohol waarmee je dit doet, waar is die te krijgen? is dit gewoon pure alcohol?

74

Wat mooi!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

75

Prachtig! :y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!