Re: Phalaenopsis
Jammer van het kaarsje.... Doet afbreuk aan jouw mooie taart (is mijn persoonlijke, bescheiden mening )
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Phalaenopsis
Jammer van het kaarsje.... Doet afbreuk aan jouw mooie taart (is mijn persoonlijke, bescheiden mening )
Hahahaha, dat was ook mijn eerste reactie toen ik de foto zag, WTF!!? Maar goed, zodra hij opgehaald is is het niet meer van mij en mogen ze ermee doen wat ze willen
Hi, hi!
Geloof dat ik wel op één lijn zit met jou... Je OCD post op facebook was ook erg herkenbaar
Wow wat mooi en wat zijn jouw taarten super strak . Smeer je af met ganache??
Dank je Ik smeer af met 1:1 botercrème
Prachtig!
Heb je een receptje van je vullingen?
Die klinken echt te lekker, mmm
Dat is niet heel erg moeilijk, botercrème mix van Funcakes met in de juiste verhouding de smaakstoffen van Funcakes kokos en mango
Mmm, lekker!!
Daar had ik nog niet aan gedacht, haha...
Dankjewel!
Alweer een juweeltje!!!
Geen domme vraag, wel een enorm groot compliment Ze zijn van gumpaste gemaakt.
Ik hoopte/verwachte aan de ene kant ook wel dat het zelfgemaakte orchideeën waren, maar ze zijn gewoon TE MOOI hiervoor! En aangezien er alleen over het bevestigen werd gesproken, was ik bang dat het 'gewoon nep' was (oftewel: echte bloemen dus ). Dus inderdaad: dit is een mega compliment waard, want ze zijn echt niet van echt te onderscheiden! TOP!!!!
Dank je Ik smeer af met 1:1 botercrème
OOh joh! Dat ga ik ook eens proberen. Smeer nu altijd af met de botercreme van funcakes. Ze worden de ene keer wel super strak maar de andere keer niet 1:1 is dus beter???
Oh ja, nog een vraag ( hij is ook zoooo mooi )
Dat lijstje he? Heb je dat goud geschilderd met dus en alcohol of kant en klaar goud uit een potje en heb je het op de taart geverfd of daarvoor?
Bedankt alvast
Oh ja, nog een vraag ( hij is ook zoooo mooi )
Dat lijstje he? Heb je dat goud geschilderd met dus en alcohol of kant en klaar goud uit een potje en heb je het op de taart geverfd of daarvoor?
Bedankt alvast
De mix is voor vullen, de 1:1 voor afsmeren. Dat wordt ook echt keihard en is dus makkelijker bij het bekleden, wat je dan dus strakker kan doen. Wel minimaal 4 uur op de koudste stand in de koelkast doen!
Het lijstje heb ik eerst op de print vastgelijmd (dat gaat makkelijker op mijn werkboard dan op de taart), daarna op de taart geplakt en als laatste geschilderd
De mix is voor vullen, de 1:1 voor afsmeren. Dat wordt ook echt keihard en is dus makkelijker bij het bekleden, wat je dan dus strakker kan doen. Wel minimaal 4 uur op de koudste stand in de koelkast doen!
Het lijstje heb ik eerst op de print vastgelijmd (dat gaat makkelijker op mijn werkboard dan op de taart), daarna op de taart geplakt en als laatste geschilderd
Heel erg fijn dat je even de tijd hebt genomen om mijn vragen te beantwoorden
Gebruik je dust voor het verven?? Erg mooi namelijk!
En voor de 1:1 gebruik je dan margarine of roomboter en smeer je die dik of juist heel dun?
Dit waren echt mijn laatste vragen, haha * ahum
Ik gebruik inderdaad een dust en alcohol, je weet wel, van die kleine flesjes van sugarflair.
Voor de 1:1 gebruik ik ongezouten roomboter.
HOE ik dat doe bewaar ik voor mijn aankomende workshops Maar ook ik heb het geleerd via Google en YouTube
En vraag maar raak hoor! Als ik het niet weet hoor je het wel
Ik gebruik inderdaad een dust en alcohol, je weet wel, van die kleine flesjes van sugarflair.
Voor de 1:1 gebruik ik ongezouten roomboter.
HOE ik dat doe bewaar ik voor mijn aankomende workshops Maar ook ik heb het geleerd via Google en YouTube
Oke, helemaal duidelijk
Gebruik je dan royal gold van sugar flair?
Ik gebruik solar gold van Edable Art, maar dat is moeilijk verkrijgbaar de laatste tijd. Maar volgens mij zijn die van Rainbow dust of Sugarflair ook prima zijn, kwestie van uitproberen. Royal Gold is wel erg donker denk ik, ik zou een iets meer gelige kiezen. Met dat flesje van sugarflair bedoel ik de rejuvenator spirit
Ik gebruik solar gold van Edable Art, maar dat is moeilijk verkrijgbaar de laatste tijd. Maar volgens mij zijn die van Rainbow dust of Sugarflair ook prima zijn, kwestie van uitproberen. Royal Gold is wel erg donker denk ik, ik zou een iets meer gelige kiezen. Met dat flesje van sugarflair bedoel ik de rejuvenator spirit
Dank je wel ik heb ook een pearl ivory. Die is wel erg licht maar misschien ook wel mooi. Mooier dan de royal gold en heb geen tijd meer om weer naar de winkel te gaan. Ik ga het morgen wel even testen op fondant. gebruik je dan gele fondant of gewoon witte?
Vraagje: Heb je de dots gemaakt met Royal icing?
hi hi dan wel ik ook nog even inhaken op de botercreme, welk merk gebruik jij dan ? ik gebruik funcakes maar die wordt nooit keihard ...
heb net Callebaut besteld, ben erg benieuwd hoe dat werkt
Tamataartje schreef:Ik gebruik solar gold van Edable Art, maar dat is moeilijk verkrijgbaar de laatste tijd. Maar volgens mij zijn die van Rainbow dust of Sugarflair ook prima zijn, kwestie van uitproberen. Royal Gold is wel erg donker denk ik, ik zou een iets meer gelige kiezen. Met dat flesje van sugarflair bedoel ik de rejuvenator spirit
Dank je wel ik heb ook een pearl ivory. Die is wel erg licht maar misschien ook wel mooi. Mooier dan de royal gold en heb geen tijd meer om weer naar de winkel te gaan. Ik ga het morgen wel even testen op fondant. gebruik je dan gele fondant of gewoon witte?
Als ik iets goud wil schilderen, maak ik het fondant eerst (licht) geel.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Phalaenopsis