1

Onderwerp: waar taart op maken?

Hallo,

Ik ben een beginner op het gebied van taarten maken. Toen mijn zoontje 1 werd de eerste gemaakt, ik vond het erg leuk en nam me voor om het vaker te doen. De tweede taart die ik maakte was voor zijn derde verjaardag... Maar goed nu wil ik dus wel echt vaker taarten gaan bakken en ik heb al 2 taartjes 'in bestelling' staan dus ik moet wel ;-) Mijn vraag is waar maken jullie de taart op? Ik had bij mijn eerste taart zo'n zilveren bodem maar die vond ik best prijzig. Vorige keer op een gewoon dun karton gemaakt, is dat goed?

2

Re: waar taart op maken?

Oh en nog een vraagje, gebruiken jullie altijd een taartdoos? Dat is dan ook weer 1,50 duurder per taart, maar zou niet weten waar ik hem anders in moet doen.

3

Re: waar taart op maken?

ik gebruik (zoals velen hier) een mdf-plaatje van 3mm. Bij de bouwmarkt een grote plaat in stukken van 30x30cm laten zagen (gratis als je een (gratis) pasje hebt).
Om dat plaatje doe je een leuk inpakpapiertje en daaromheen weer inpakfolie  :)

Ik gebruik nooit een taartdoos :nooo: Ik doe er folie omheen, met lintjes vastknuppen bovenaan en je hebt een heel feestelijk kado :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Re: waar taart op maken?

Ik gebruik ook bijna nooit een taartdoos. Alleen wanneer ze de taart een dag eerder komen halen, wat bijna nooit is. Ik doe net als Carien. Ik vul, smeer en bekleed op dit plankje. Voordeel is ook dat de taart mooi in vorm blijft. Ik doe wel nog een taartkarton onder de taart. Ik zaag alleen mijn plankjes 29x29, anders wordt het zo krap in de doos  ;)

5

Re: waar taart op maken?

Wat een goed idee!!

6

Re: waar taart op maken?

Maar maak je het dan dus ook op dat plaatje hout? Want dat word wel vies toch met afsmeren en bekleden? Of is die folie makkelijk schoon te maken en zie je er dan niks meer van?

7

Re: waar taart op maken?

Miffy schreef:

Maar maak je het dan dus ook op dat plaatje hout? Want dat word wel vies toch met afsmeren en bekleden? Of is die folie makkelijk schoon te maken en zie je er dan niks meer van?

Als je bij mijn FB gaat kijken heb je een idee hoe het eruit ziet. Dus plankje ingepakt met cadeaupapier en daar doorzichtig bloemen/cadeau-folie overheen. Wat Carien dus al zei  ;)

8

Re: waar taart op maken?

tuurlijk komt er ganache of botercrème op de folie, maar daar hebben ze keukenpapier voor uitgevonden :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Re: waar taart op maken?

Hier ook van de plankjes hoor! Enne ook nooit dozen: passen ze toch niet in  :cool:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!