1

Onderwerp: wie kan mij helpen/adviseren?

Zaterdag wordt mijn dochtertje 1 en dus heb ik een grote 1 uit gezaagd die ik ga beplakken met ongeveer 75 cupcakes.
Nou wil ik graag een roze topping op de cupcakes maar vraag ik mij af welke topping er op blijft zitten aangezien die 1 rechtop komt te staan en dus de cupcakes hangen ;)

Blijft botercreme met chocoladip bijvoorbeeld hard of smelt dat?

Dank voor het mee denken!

2

Re: wie kan mij helpen/adviseren?

Sorry, geen ervaring mee.... maarre.... zullen je cupcakes nog veel zwaarder zijn dan je toef? Blijven die dan wel hangen??

Het idee is wel heel gaaf! Hopelijk zijn er hier mensen met bruikbare tips. Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik denk dat dit dit niet gaat werken, eerlijk gezegd.. Denk dat de toef er niet op blijft zitten. Dan zou je beter marsepein of fondant kunnen gebruiken. Maar hoe wil je de papiertjes vastplakken? Mijn papiertjes zijn soms wat vettig en deze zouden niet blijven plakken, denk ik...

Plakken doen ze wel met dubbelzijdig plakband maar zou het zo leuk vinden als ze leuk bekleed zijn :)
ddan Idd maar fondant :-(

5

Wil niet negatief zijn  :O , maar ben toch bang dat dit niet blijft zitten. Soms zijn de onderkantjes van de cc papiertjes wat bol (soms ook wat vettig) waardoor het dus niet blijft zitten. Zou het eerst eens uit gaan proberen  ;)

Heb ik gedaan en het lukt :)
Nu nog op zoek naar een lekkere topping die blijft zitten :)

http://www.freebits.nl/images/3912014_01_28_20.jpg

ggeen idee of het lukt maar hier een foto vh idee..

8

Leuk idee ! Maar trek je de cupcakes papiertjes en misschien ook de cupcakes zelf niet kapot als je ze er af trekt.

Gister gingen ze er nog heel van af maar goed dat vind ik niet zo´n probleem.
Ze gaan toch je mond in zonder papier hihi ;)

Nu alleen nog een lekkere topping die blijft zitten op deze manier, jij een idee?

Meestal als het board recht overeind staat wordt idd fondant of marsepein gebruikt. Je kan de cupcakes dan wel vullen met bijvoorbeeld een creme. Het board worst ook vaak schuin gezet, dus niet helemaal liggend en niet helemaal staand. Dan blijft een goede creme wel zitten.

Bedankt voor je reactie! Dan zet ik hem iets schuin en waag ik toch een gekleurde botercreme :)

12

Ik zou er geen toef op doen. Dat gaat gegarandeerd fout. De botercreme gaat naar 1 kant hangen waar het dan zwaar wordt en je toef er zo afvalt. Ik zou vullen met creme en decoreren met fondant of marsepijn

13

Ik zou er geen toef op doen. Dat gaat gegarandeerd fout. De botercreme gaat naar 1 kant hangen waar het dan zwaar wordt en je toef er zo afvalt. Ik zou vullen met creme en decoreren met fondant of marsepijn

14 Laatst bewerkt door Tante Tien (29-01-2014 15:06)

Ik zou het met amerikaanse buttercream doen. Je kunt het kant en klaar kopen van Wilton, maar ook zelf maken. Kijk maar bij de recepten. Deze buttercream droogt wat aan aan de buitenkant en kan daardoor wel tegen scheefstand. Je zou ook de white-chocolate-buttercream variant kunnen proberen. Die is lekkerder en hardt ook iets beter uit. Ik heb het recept omgerekend van cups naar grammen, zoek even bij de recepten. Of nou ja: kijk eens: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … id=231766.

Tieneke

Tineke :) :) Daar heb ik wat aan, thnx!
Kan ik dat nu al maken en eventueel bewaren in de koelkast tot zaterdag of duurt dat nog te lang?
Ik wil het namelijk uit proberen maar ook zonde als ik er niets mee kan :)

16

Ja, dat kan. Ik geloof dat je het twee weken kunt bewaren, anders 3 maanden in de vriezer.

Tieneke

En anders kan je iets meer poedersuiker gebruiken, hierdoor wordt de toef steviger. Doe ik ook  :y

En het kan echt, kijk maar: http://www.poptower.com/dc-cupcakes-picture-72074.htm

Even een aanvulling: ik denk dat veel hier ook spreken over een toef die hoog is. Ik gebruik standaard een lage toef, de roos. Maar zoals je op de foto's ziet, gebruiken ze in DC Cupcakes nog een andere, die er echt stevig op gespoten gespoten wordt. Ik denk trouwens wel dat zij american buttercream gebruiken  ;-)

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Plaats je ook een foto in dit topic? Succes!

http://www.freebits.nl/images/618_DSC0026_1.jpg

met dank aan tante tien! Top idee en helemaal goed gekomen!

Super! En nog gefeliciteerd  :)

21 Laatst bewerkt door Tante Tien (04-02-2014 19:25)

Ik bloos ervan. (he, de smily's werken niet meer... )

Tieneke

22

Leuk geworden zeg! En nog gefeliciteerd natuurlijk.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Dank jullie wel!