1

Onderwerp: Appelvlaaivulling?

Iemand heeft mij gevraagd of het mogelijk is om appel met perenvlaaivulling te krijgen. Peer heb ik al vaker gemaakt, maar voor appel heb ik geen alternatief, behalve een verse appel. Dit durf ik niet aan, omdat ik niet weet hoe deze zich houdt in de vlaaivulling en in de taart! Heeft iemand hier ervaring mee of een ander idee of tip?

Alvast bedankt,

Groetjes

Debby

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

2

Re: Appelvlaaivulling?

Appelcompote met gelatine en een vleugje kaneel.... Heerlijk!

3 Laatst bewerkt door Kruimeleyn (23-01-2014 22:15)

ik doe bij mijn vers fruit altijd het sap van een halve citroen en één of twee eetlepels suiker, zo blijft de kleur mooi fris en heb je tegelijk een mooie zoet-zuur balans. Wel combineer ik vers fruit  altijd met banketbakkersroom, al is het maar een dun laagje. Je kan ook je appels en peren dun snijden en met een penseel een abricottage over strijken. Dit maak je van abrikozenjam wat water en hierin een gelatineblaadje. Hier kan je ook nog suiker bijdoen, maar dat is eigen smaak, ik hou niet zo van te zoet

Veel succes

Super bedankt voor de tips! Hier kan ik wat mee!

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje