Onderwerp: Sugarcraft Gun

Kan iemand mij advies geven??
Ik ben van plan een sugarcraft gun aan te schaffen, maar nu hoor ik van verschillende kanten dat hij snel kapot gaat.
Advies was, voor haartjes of graspollen kan je ook een knoflookpers gebruiken. Net geprobeerd en dat werkt super.
Maar wat nu als ik wat langere sliertjes nodig heb, bijv voor een profiel rond een raam. Als je dat met de hand uitrolt wordt het nooit zo mooi strak.
Heeft iemand een goed idee voor mij??

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

2

Re: Sugarcraft Gun

Toch een sugarcraft gun kopen. Het ligt misschien een beetje aan je aard, als je van nature een beetje voorzichtig met je spullen omgaat (ik noem dat 'normaal' met spullen omgaan, mijn moeder bijvoorbeeld noemt het 'pietluttig') dan is er niets aan de hand. Als je wat meer van het 'hatsiekiedee, kledderem, legt u daar maar neer' type bent, gaat ie misschien wat sneller stuk, ik weet het niet. Met mijn gun is echt niets aan de hand, werkt prima, gaat echt niet zomaar stuk. Ik heb wel eens gezien dat je ook volledig metalen guns hebt, misschien zijn die iets steviger. Als het je alleen om dunne sliertjes gaat, zou je ze ook nog wel tussen 2 satehstokjes / breipennen oid kunnen uitrollen, dan wordt het wel gelijkmatig.
Heb je hier iets aan?

3

Ik zou ook gewoon gaan voor de gun. Heb er ook heel lang tegenaan lopen hikken, uiteindelijk toch maar gekocht, en ben blij dat ik het gedaan heb. Sindsdien heb ik hem praktisch voor elke taart die ik heb gemaakt, gebruikt!

4

En oh ja, niks aan de hand. Die van mij is ook nog helemaal goed en heb hem nu meer dan een jaar.

5

Het is gewoon een goede investering. Ik heb de mijne al meer dan twee jaar en hij doet het nog steeds na vele malen gebruikt te zijn. Kan alleen nu wel merken dat de veer niet meer zo strak is dan toen de sugargun nieuw was.
Ook de andere schijfjes zijn leuke dingen mee te doen.

Succes met beslissen,

Groetjes Dorien

6 Laatst bewerkt door marja van de graaf (24-01-2014 21:15)

Okee, bedankt allemaal. Ik ga hem morgen kopen en er heel hard mee oefenen :)

groetjes,
Marja

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

7

Goed idee :)
Ik ga je topic verplaatsen; V&A is niet voor deze topics.

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

ik heb ook een gun. heb er vaak ruzie mee maar als je hem nodig hebt, is hij er  =) . ben ook erg slecht in het rollen van dunne sliertjes. en hij is nog niet kapot... =)

9

Eén van mijn beste aanschaffingen wat decoreren betreft!

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

10

Ik heb Edna de la Cruz bezig gezien met" The extruder" Dit is ook een sugargun maar dan met een draaisysteem waardoor het veel minder kracht kost om een mooie lange sliert te maken. Weet iemand waar ik deze kan kopen? Ik heb nu de gewone gun en ik ben er heel blij mee maar mijn handen doen nog wel eens zeer als ik veel slierten nodig heb.. :/   ;-)

Ik heb de gewone sugargun besteld, morgen komt ie binnen. Ik ben heel benieuwe en zere handen.. anch als het uiteindelijk maar lukt ben jk al hartstikke blij! Ik hoop tevreden te zijn over deze aankoop!

12

Sandytje: even op google zoeken op 'ultimate clay extruder kopen' en dan eventueel op afbeeldingen. Daar staan de site's bij waar je ze kunt kopen.

13

Ik heb hem gevonden!!!  :D  :D  :D
Thanks Marisje! :thumb: