1

Onderwerp: Blond voetbalhart

Een paar taartjes voor Sybe en Sterre.

Voor het eerst op fondant geschilderd. Wat is dat leuk ( en eenvoudig) om te doen.
Hoop dat ik binnenkort nog meer blond taartjes mag maken.

Sybe krijgt een nieuw blauw voetbaltenue voor zijn verjaardag

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FR4UE6WW.jpg

Zus Sterre is gek op Pip en Blond Amsterdam

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OSOOEBXB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SO3I76DV.jpg

Zoete groetjes, Marjolein

2

Re: Blond voetbalhart

Jou hart is zoooo strak !!! mooi hoor!!

3

hoe heb jij die blond zooooooo  mooi gekregen? is dat allemaal geschilderd?

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

4

Wauw!! Mooie taarten en zooo strak!! Ik vind vooral die voetbaltaart leuk!  :thumb:

5

Dank jullie wel.
De blond taart is inderdaad geschilderd. Ik heb geschilderd met americolour gel met wodka. Gaat prima.
Een blond plaatje is uiteindelijk maar een simpel tekeningetje welke niet netjes ' ingekleurd' hoeft te worden. Dat gaat dus niet snel mis..haha

6

Dank jullie wel.
De blond taart is inderdaad geschilderd. Ik heb geschilderd met americolour gel met wodka. Gaat prima.
Een blond plaatje is uiteindelijk maar een simpel tekeningetje welke niet netjes ' ingekleurd' hoeft te worden. Dat gaat dus niet snel mis..haha

7

oeps…1 keer teveel..

8

zoete kunst schreef:

Dank jullie wel.

\

gister een blond plaatje proberen puzzelen, maar dat viel me behoorlijk tegen! Misschien de volgende keer ook es kijken of ik kan schilderen.
maar teken je eerst alles na? of hoe krijg je de zwarte lijntekening zeg maar, op je fondant dan? Voor papier heb je carbonpapier om door te drukken, maar zoiets heb je vast niet in eetbare/voedselveilige  variant....

9 Laatst bewerkt door zoete kunst (18-01-2014 20:50)

Ik print het plaatje eerst uit en dan teken ik de zwarte lijntjes ( bijv.tegen het raam) op de achterkant met potlood. Daarna de tekening zachtjes op het fondant drukken. Het potlood ( uiteraard heel dun en slecht een heel klein beetje) laat dan een afdrukje achter op het fondant, waarna het makkelijk te schilderen is. Ik heb eerst de kleurtjes geschilderd en daarna de zwarte lijntjes.

10

zoete kunst schreef:

Ik print het plaatje eerst uit en dan teken ik de zwarte lijntjes ( bijv.tegen het raam) op de achterkant met potlood. Daarna de tekening zachtjes op het fondant drukken. Het potlood ( uiteraard heel dun en slecht een heel klein beetje) laat dan een afdrukje achter op het fondant, waarna het makkelijk te schilderen is. Ik heb eerst de kleurtjes geschilderd en daarna de zwarte lijntjes.

wat een idee....  :thumb:  :thumb:
mag ik hem onthouden?? Dan kunnen sommige plaatjes misschien ineens wel haalbaar zijn voor mij...

11 Laatst bewerkt door zoete kunst (18-01-2014 21:37)

mickeymama schreef:
zoete kunst schreef:

wat een idee....  :thumb:  :thumb:
mag ik hem onthouden?? Dan kunnen sommige plaatjes misschien ineens wel haalbaar zijn voor mij...

Uiteraard. Geen probleem. Het is echt een super makkelijke en handige techniek

Het beste kun je een zacht potlood ( bijv 6b) met een scherpe punt gebruiken

12

Wat een prachtige taarten! En dat schilderen wil ik ook wel eens gaan proberen! Bedankt voor het delen.

13

:thumb:

14

Erg strak en mooi hoor. Mijn favoriet is de groene voetbaltaart vanwege het keileuke poppetjes én het keileuke voetbalsierrandje onderlangs.

15 Laatst bewerkt door Tante Tien (19-01-2014 07:45)

Wat een mooie hoge en strakke taarten. En talentvol gedecoreerd. Ikzelf vind 3D-puzzelen een schier onmogelijke taak en je kunt ook nog goed schilderen, tjonge. Het hart is mijn favoriet.

Tieneke

16

Wauw, ik vind je hart echt prachtig!

17

Wat een super taarten stuk voor stuk!!!

Dat voetballertje is geweldig en je schilderwerk is zo leuk en je taarten zo strak!!! :thumb:  :D

18

Wat een strakke leuke taartjes!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

19

Inderdaad, wat een mooie hoge taarten!
Zijn dat steeds 2 kapsels boven op elkaar?

20 Laatst bewerkt door zoete kunst (20-01-2014 16:15)

YL schreef:

Inderdaad, wat een mooie hoge taarten!
Zijn dat steeds 2 kapsels boven op elkaar?

Nee hoor, ik bak mijn kapsels in de 10 cm pannen en ze worden uiteraard nog gevuld.
De totale hoogte zit meestal tussen de 10 en de 12 cm.

21

OK thanx voor de uitleg!

22

Joepie,….mag binnenkort weer 2 blond taarten maken. Heb er nu al zin in.