1

Onderwerp: Botercrememix voor afsmeren wordt niet hard

Ik smeer mijn taarten altijd af met botercrememix van funcakes en dit gaat altijd goed. Meestal is de botercreme na het afsmeren na een half uurtje in de koelkast wel hard. Maar nu was hij na 2 uur nog niet hard. Ik had wel wat langer gemixt dan normaal (waardoor hij lekker smeuïg smaakte) en ik had de hoeveelheid water gebruikt die op de verpakking stond. Meestal doe ik iets minder, maar dat was ik nu vergeten. Maar dat was ik de vorige keer ook vergeten en toen werd hij wel hard. Ik moet wel zeggen dat het recept op de verpakking iets gewijzigd was (er zit nu 240 gram boter in ipv 250 gram). Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan? Ligt het aan het mixen, aan het veranderde recept of teveel water? Ik wil overigens wel de mix van funcakes blijven gebruiken, geen 1:1 botercreme.
Bedankt voor je reactie!

2

Re: Botercrememix voor afsmeren wordt niet hard

Wilde net zeggen dat je beter 1:1 kunt gebruiken  ;) . Maar dat wil je dus liever niet (ik wil echt niet anders  ;) ). Ik laat mijn bc soms een tijdje staan na het mixen. Dan is deze wat steviger. Je zegt al dat je langer hebt gemixt, waardoor dus lekker zacht was. Denk dus dat het aan te lang mixen ligt, misschien icm de hoeveelheid water.

3

Re: Botercrememix voor afsmeren wordt niet hard

Het recept is niet veranderd, die 10 gram boter maakt echt niets uit. Hoe beter (=langer) je mixt, hoe luchtiger hij blijft, dus dat zou zomaar eens het verschil kunnen zijn.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Botercrememix voor afsmeren wordt niet hard

ik smeer ook af met 1:1 die wordt wel echt hard/stevig en je proeft het bijna niet omdat het alleen een dun laagje aan de buitenkant is.

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

5

Re: Botercrememix voor afsmeren wordt niet hard

Tja, ik zou ook nooit met die mixafsmeren, er zit water in hè.....

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Re: Botercrememix voor afsmeren wordt niet hard

bedankt voor jullie reacties! ik geef het nog 1 kans en anders overweeg ik toch maar over te stappen op 1:1...