1

Onderwerp: Help!!! Ik krijg mijn taart maar niet strak!!

Hoi allemaal,

Op de een of andere manier krijg ik mijn taarten maar niet strak!
Ik heb al van alles geprobeerd maar je blijft de vulling zeg maar zien.
Ik maak dijkjes en smeer de taarten af met 1:1

Iemand tips?

Ook gebruik in zeelandia marsepein maar klopt het dat deze snel scheurt?

Gr. Sanya

2

Re: Help!!! Ik krijg mijn taart maar niet strak!!

Welke vulling gebruik je? En hoe dik maak je de lagen/vulling?

Misschien dat je een foto kan plaatsen? Dan kunnen de 'deskundige' ogen je misschien beter op weg helpen.

3

Re: Help!!! Ik krijg mijn taart maar niet strak!!

Ik heb hier soms (nog steeds  :S ) last van. Ik vul niet dik, wel 3x dun. Ik denk dat het door de zachte Zeelandia komt. Deze gebruik ik ook en is erg lekker, maar dus wel zacht.. Wanneer ik FunCake gebruik (zelden omdat ik deze best wel stug vind) of In2Bake (lijkt een op ZL qua smaak maar is iets steviger) heb ik hier minder last van.
Ik rol een mm of 4 uit en heb eigenlijk nooit last van scheuren. Ik duw, nadat ik de lap op de taart gelegd heb, wel snel de randen aan. Juist om te voorkomen dat het bij de rand gaat scheuren. Bij bv donkergroen heb ik soms wel problemen. Komt door de kleurstof, denk ik

Re: Help!!! Ik krijg mijn taart maar niet strak!!

Als gekleurde marsepein scheurt komt dit meestal door de kleurstof op olie basis.
De reden hiervoor is dat de olie uit de amandelen niet te mengen is met andere soorten olie.
De term is lauric (olie soorten die je wel kan mengen) Non lauric (olie soorten die je niet kan mengen)

Voor marsepein moet je kleurstof op water of op alcohol basis gebruiken.

Als je zondigt zondig dan lekker

5

Re: Help!!! Ik krijg mijn taart maar niet strak!!

Bedankt voor alle info!
Ik vul de taarten standaard met zwitserseroom en een laagje jam.
Maar ook wel eens met bavarois etc.

Ik kan geen foto uploaden. Weet niet hoe dat werkt. Krijg rare tekens te zien als ik op het plaatje druk.