1

Onderwerp: Wanneer marsepein taartje koeling halen!

Vandaag maak ik een marsepein taart voor vrienden!
Morgen trouwen ze en we komen rond half 4 op locatie aan!
Nu ga ik hem vanmiddag op die locatie opzetten ( 4 laagste taart) en dan gaat hij daar de koeling in wand dat moet ivm de vulling!

Hoe laat moet hij er vrijdag uit om hem Gied te laten opdrogen en wat veilig is voor de vulling?

Ook heb ik een rozen topper gemaakt met marsepein rozen en bovenop twee letters die zijn gemaakt met fondant en tylose poeder! Die worden zeker zacht als die uit de koeling zijn !

Neem aan dat de rozen wel gewoon op de taart gezet kunnen worden en dan in de koelingen?

Alvast bedankt!

Re: Wanneer marsepein taartje koeling halen!

Had hem het liefste morgen opgezet enz maar dat kan niet wand ik ben vanaf 7:00 de hele dag bij het bruids paar ( kapster en visagist en ceremonie meester)

3

Wat is de vulling? Slagroom (en bavaroise) moet zolang mogelijk in de koeling blijven, banketbakkersroom daarentegen kan er wel wat eerder uit.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik heb Zwitserse room gemaakt ( van die zakjes van dr oetker)
En slagroom zit erdoor
En chocolademouse

De rest is aardbei jam frambozen jam en kersen vlaai vulling maar wel in combi met slagroom

Kan ik hem beter net van te voren eruit halen ?

En de topper?

5 Laatst bewerkt door Hairdresser31 (20-09-2012 09:10)

2x

BBC dus

7

Zo kort mogelijk van te voren ja, de kans is groot dat de taart nog niet helemaal opgedroogd zal zijn. Maar misschien valt het mee..
De rozen redden het wel denk ik, maar die topper met letters zou ik persoonlijk ná de koeling er op zetten. Heb je daar gelegenheid voor of halen anderen hem uit de koeling?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Maar wel in ieder geval 30 minuten voor het serveren uit de koeling. (M)BC die nog koud is is niet lekker om te eten. En de smaken komen bij kamertemperatuur veel beter tot hun recht.
Misschien kan je dan die kwetsbare topper vlak voor dat moment er op zetten?

Zo hij is gemaakt ! Zou zo ff een foto posten ! Topper ga ik idd op het laatst er op zetten ! Bedankt meiden

http://i303.photobucket.com/albums/nn146/momhairy/81a0a0f1cab5329d3ccf771ccdc9cf14_zps8d4f04b0.jpg

11

Heel mooi

HOe heb je die letters gemaakt :thumb:

12

Heel mooi

HOe heb je die letters gemaakt :thumb: