Onderwerp: Makkelijker/voordeliger?Wit fondant met kleurstof of gekleurd fondant?
Help! Mijn zoontje word 1 februari 1 jaar en ik dacht, doe eens gek, maak zelf een taart
Nu heb ik de meeste basisspulletjes (dus de materialen) wel in huis gehaald maar ik heb vragen over de fondant.
Aangezien ik (indien het lukt ) maximaal 3x per jaar een taart zal maken wil ik niet teveel fondant etc. kopen want dan verwdijnt het uiteindelijk de prullenbak in en dat is zonde van het product en zonde van het geld.
De taart (1 laags) word bekleed met blauwe fondant, dit is kant en klare blauwe rolfondant die ik reeds heb gekocht. Op de taart komt een platte afbeelding (dus geen poppetjes) van woezel en pip. De hoofdkleuren van die afbeelding zijn dus zwart, paars/blauw en geel.
Is het makkelijker om fondant in die kleuren te kopen en dit zelf nog iets donkerder te maken indien nodig? Of is het handiger als ik witte fondant koop en deze zelf kleur? (bij de jumbo verkopen ze voor net geen 3 euro een pakje kleurstof met rood, geel en blauw om fondant te kleuren)
Wie weet hoe ik zwarte fondant maak of waar ik zwarte eetbare stiften kan kopen om e.e.a. te schrijven/tekenen. Liefst gewoon in winkel en geen webshop.