Onderwerp: bokkepootjes cake vraag
Misschien een hele domme vraag, maar ik ga hem toch stellen.
Excuses, als het antwoord al ergens op het forum staat, ik heb geprobeerd te zoeken mbv de zoekmachine, maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden en om eerst alle berichten langs te gaan, dat zijn er wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel....
Maar goed, mijn vraag:
Op internet heb ik dit gevonden als ingriënten voor een basiscake:
•200 Gram bloem
•200 Gram boter of margarine
•200 Gram suiker
•3 Eieren
•Bakpoeder
•Een snufje zout
•Eventueel een scheutje melk
•Eventueel een smaaktoevoeging of aroma zoals Vanille
Nu lijkt mij, dat het mogelijk is, om daar ook bokkepootjes door heen te mixen.
Mijn gevoel zegt dan, bovenstaande verhoudingen gebruiken, en op het allerlaatste moment de gestampte bokkepootjes toevoegen. Of laagje beslag in het blik, laag bokkepootjes en weer een laag beslag en dan de oven in.
Klopt mijn gevoel, of hebben jullie een beter idee.
Ik weet dat je het ook met botercremè kan doen, maar botercremè heb ik ook nog nooit gemaakt, en ik wil eigenlijk niet 2 experimenten tegelijkertijd doen... Dus de botercremè uitproberen wil ik eigenlijk nog even laten wachten tot een volgende keer...
Heb wel bak ervaring, maar dat is voornamelijk aan de hand van kant en klare mixen en daar wil ik juist een keer vanaf
nog 1 vraagje, ik houd wel van een wat nattere cake, en daarvoor staat denk ik ook de melk aangegeven in de ingrediënten hierboven. Maar is dat met bokkepootjes ook mogelijk? of worden ze dan te klef?
Hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op mijn vragen.....