1

Onderwerp: Funcakes biscuitmix

Ik heb een aantal maanden geleden een zak biscuitmix van 5kg gekocht bij een Makro, waar nu nog zo'n 2 en halve kilo in zit.
De verloopdatum van deze zak is eind februari. Nu maak in tot eind februari niet zoveel taarten dat ik die 2,5 kilo op ga krijgen.
Nou vraag ik mij af of eind februari de biscuitmix dan echt niet meer te gebruiken is of dat het nog wel een aantal weken (maanden?) te gebruiken is na deze datum?
Iemand die dit weet?

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

2

Re: Funcakes biscuitmix

Weet het niet zeker maar volgens mij staat er THT op de verpakking. Je kunt het dan nog wel gebruiken, maar de kwaliteit gaat vanaf deze datum wel achteruit.

3

Het zijn gewoon droge ingrediënten. Die zijn echt niet van de ene op de andere dag niet meer goed.
Ik zou het niet bewaren tot aan april. Maar denk zeker wel dat je er nog even mee kan doen hoor.

4

Wat in kwaliteit achteruit gaat is het rijsmiddel. Het kan dus zijn dat hij minder rijst...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

Gebruik zelf nog een zak die al ruim over de datum is. Daar mankeert niets aan. Smaak is goed, rijst goed, en is ook nog nooit iemand ziek van geworden. THT geeft aan tenminste houdbaar tot. Dus kan nog wel veel langer goed zijn. De houdbaarheid wordt alleen door de leverancier niet meer gegarandeerd.

6

of nu opbakken en invriezen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda