1

Onderwerp: Gevraagd: recept voor kokos-cakes

Een collega vroeg mij of ik ook kokos-cupcakes of een kokostaart zou kunnen maken.
Nu is alles mogelijk natuurlijk, maar wie weet hier een lekker recept voor?

2

Re: Gevraagd: recept voor kokos-cakes

Geen echt recept, maar als ik cc's maakte, dan deed ik daar nog ruim een half zakje gedroogde cocos bij en het viel altijd goed in de smaak :y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Je zal wellicht een "echt" recept zoeken, maar ik vind de mix voor kokoscake van FunCakes èrrûg lekker :9 ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

die is inderdaad ZEER lekker ja!  :Y

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

De kokosmix van funcakes is erg lekker! Zelfs mijn kinderen (die erg kieskeurig zijn) lusten ze graag! Vooral in combi met merengue botercreme en kokosrasp! Succes!!

6

Oh was al gepost zie ik net

7

Hoe is die kokoscake van FC qua structuur en luchtigheid?
Is het te doen om deze ook nog te bekleden met fondant?

8

Gewoon glad en goed af te smeren. Niet zo luchtig als biscuit, iets meer naar cake structuur. Maak er ook vaak cupcakes van. Ideaal.

9

Thanks Celes76.

Heeft iemand deze mix ook al eens gecombineerd met het afsmeren en bekleden?
De collega die vroeg om de taart wil hem graag bekleed hebben met fondant, maar ik ben bang dat dit te zwaar gaat worden. De taart hoeft overigens niet gevuld te worden.

Zou het een optie kunnen zijn om kokosschaafsel door de biscuitmix te mengen, of gaat dit ten koste van het bakproces en de luchtige structuur van de biscuit?

10

Hij lijkt me inderdaad behoorlijk machtig worden, zo'n kokoscake met fondant. Dan zou iets luchtigers prettiger zijn. Is een kokosvulling geen idee? Of evt. biscuit met kokossmaak, van bijv. FunCakes of LorAnn? Dan vervang je (een deel van) het water met smaakstof. Maar dan moet er wel een vulling in, want biscuit zonder vulling, dat is dan weer niet zo lekker lijkt me...

Of schaafsel door het biscuit kan weet ik eerlijk gezegd niet; je hebt misschien het risico dat het naar de bodem zakt? 'k Weet niet hoor...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag