1

Onderwerp: spuitmondjes

hoi, ik wil graag gaan experimenteren met royal icing. ik heb geen spuitmondjes en weet ook echt niet welke ik moet hebben. kan iemand mij vertellen welke ik aan kan schaffen.

mvg. merlissa

2 Laatst bewerkt door Tante Tien (12-01-2014 18:45)

Re: spuitmondjes

Ik gebruik zelf spuitmondje nummer 2 voor omlijnen en ook wel voor vullen. Voor echt grotere oppervlakten neem ik spuitmondje 4 voor het vullen. En daar doe ik het eigenlijk mee. Wel vind ik het handig dat ik van elk twee heb, want anders moet je voor een andere kleur gaan afwassen en het duurt zo lang voor ze weer echt helemaal droog zijn.
Oh ja, ik gebruik van die wegwerp-spuitzakken op een rol. Ik was ze trouwens ook weleens af in de afwasmachine en dan gebruik ik ze een aantal keren voor ik ze wegdoe. Je merkt vanzelf dat ze versleten zijn. Dan komt de icing langs je spuitmondje door de zak naar buiten.
Succes ermee, het is echt ontzettend leuk om te doen. Het Koekboek van Marielle kan ik je aanbevelen! Bij ons staat het ook in de bieb. Dan kun je er eerst flink in neuzen voor je het eventueel aanschaft.

Tieneke

3

Re: spuitmondjes

ik heb nummer 2 aangeschaft. helemaal top. ben lijntjes, puntjes en schrift aan het oefenen. bedankt!