1

Onderwerp: Tiara drama

Hallo,

Ik ben nu bezig met m'n ( 5e ?? ) poging maken van een tiara.
Voordat ik begon al alle how to's en tips gelezen en nog lukt het niet.

Eerst gebruikte ik geen crisco dus bleef die plakken, daarna met crisco 24u laten drogen de tiara gleed er gelijk af en bleef staan, yes! Een uur later viel die langzaam uit elkaar. Daarna weer 2 gemaakt die liggen nu al 2/3 dagen te drogen de 1 is met de barok mold en de andere met sugargun lijntjes, ik wilde ze eraf halen maar toch nog te Zacht gelukkig kon ik ze op tijd terug leggen om de fles daarna gelezen dat ze evt in de oven op hetelucht kan laten drogen op 50 graden, tiara in de oven gedaan ( met fles ) en na 20 minuten eruit gehaald, even 5 minuten laten rusten en ja! De tiara kon eraf en bleef heel, voor de zekerheid maar weer snel terug om de fles gelegd en nu 2uurtjes later kan ik hem er amper vanaf halen omdat ie zacht is en k voel dat die dan uit elkaar zal gaan.

Wie o wie heeft er nog een gouden tip ?

Ik gebruik crisco, tylose, lijm ..

2

Re: Tiara drama

Gumpaste! Hoeft niets doorheen. Heb het ook zo gedaan, nachtje laten drogen. Bleef prima.

3

Wat heb je nu gebruikt? Fondant met tylose?

Waar en hoe bewaar je de tiara nadat die in de oven is geweest?

Thnx alvast voor jullie reacties.

Gum paste heb ik nog nooit mee gewerkt misschien is dat een optie.

Ik heb  fondant met tylose gebruikt, tiara die om de vaas heen zat zo in de oven gedaan en eruit gehaald aan de lucht laten drogen, met de tiara nog om de vaas heen. Had ik dat misschien anders kunnen doen?

Heb ze net weer in de oven gedaan daarna in de vriezer, uit de vriezer blijven ze even rechtop staan maar als het begint te 'ontdooien' voelt het weer helemaal slap  :mad:

6

niet in de vriezer doen dan werkt de tylose weer terug

Oh oke goed dat je het zegt, dat was nog zo ongeveer het laatste waarvan ik dacht als het nou niet meer lukt helaas :-p

8

Dat bedoelde ik ook met mijn vraag ;-) nl waar en hoe je na de oven de tiara bewaarde.......

Waarom heb je het in de vriezer gedaan?

De vriezer was mijn laatste hoop, gister in de oven gedaan en toen in het werkkamertje op het bureau laten drogen en vanmorgen voelde ik en was de tiara nog heel fragiel toen kwam ik op forums nog ergens het woord vriezer tegen.. Dacht als dit niet werkt dan heb k alles gehad

Ik lees ook dat je dingen afgesloten in een schoenendoos kunt bewaren daar heb ik andere spulletjes ook in staan, had ie vanuit de oven zo de schoenendoos ingekunt ? Ik probeerde te wachten tot de tiara minimaal half uurtje op zichzelf zou kunnen staan

10

welk soort fondant heb je gebruikt? het schijnt dat een aantal merken fondant zelfs met tylose niet hard worden... volgens mij ook die van funcakes.....maar dat weet ik niet 100% zeker...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

11

Ik heb hem in oktober gemaakt voor mijn dochters verjaardag met fondant van de Sligro en met de barok mold, de eerste "gelijmd met water" en laten drogen daarna van de fles en bleef ongeveer 1 uurtje staan daarna kon ik hem weggooien. De 2de gelijmd met eetbare lijm en in de over hard laten worden, daarna om de fles laten zitten tot hij op de taart ging 2 dagen later en die was prima en staat nu nog steeds te pronken hier, is echt keihard geworden

Hoelang had je hem in de oven gedaan? En daarna gewoon aan de lucht laten drogen of al op een donkere plek of iets ? Bedankt voor je reactie in ieder geval

13

ik zou hem een uurtje in een oven van 50gr doen

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Een uurtje wel.. Oke thanx !!!

15

Ja ongeveer 1 uur, tot hij goed hard voelde in ieder geval en daarna heb ik hem eerlijk gezegd in de oven laten liggen maar de over uitgezet dus de tijd dat de oven moest afkoelen heeft die ook nog meegenomen en daarna gewoon op het aanrecht bewaard tot hij nodig was