1

Onderwerp: Verschil en gebruik poeder suiker & suikerbakkerspoeder?

Hallo allemaal,

ik kom zo juist terug van de Makro, hier haal(de) ik altijd die grote zakken poedersuiker. In plaats daar van staan er emmers suikerbakkerspoeder van van Gilse. Ik vraag me af of ik dit voor hetzelfde kan gebruiken, eigenlijk alleen voor 1:1 botercreme, voor de vulling gebruik ik de mix.
Toch ben ik nieuwsgierig naar het verschil en waarom men het wel en niet gebruikt, de zoekfunctie heeft me helaas niets wijzer gemaakt. Alvast bedankt.

Gr Kelly

2

Re: Verschil en gebruik poeder suiker & suikerbakkerspoeder?

Hoi Kelly,

Ik gebruik altijd de suikerbakkerspoeder van van Gilse voor mijn 1:1 botercreme, gaat heeel goed. Suikerbakkerspoeder is (vind ik) wat minder klontgevoelig en fijner van structuur.

Succes!

Suikerbakkers poeder is zonder zetmeel en daarom geschikt om borstplaat te koken en creme van te maken.
Poedersuiker bevat meestal antiklontenmiddel en of zetmeel en niet geschikt voor crème.

Als je zondigt zondig dan lekker

4

Je kunt het beste suikerbakkerspoeder meenemen, al is het alleen al omdat het véél minder stuift dan poedersuiker. Het lost ook heel goed op in crèmes etc.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik gebruik liever poedersuiker. T smaakt minder zoet... Suikerbakkerspoeder heeft n rare smaak en structuur.

6

Ik gebruik ook altijd die emmers van Gilse voor mijn BC gaat supergoed en een heerlijke smaak.

7

Voor de botercreme als vulling gebruik ik gewoon de mix van funcakes. Het gaat me meer om de 1:1 bc en vroeg ik me af waarmee ik het niet kan gebruiken, maar zo te zien is het een kwestie van smaak en uit proberen :) Ik ben heel benieuwd! Alvast bedankt voor de reacties, mocht het gebruik er van me tegenvallen zal ik nog even terug komen voor tips haha  ;)

Gr Kelly