26

Re: Toch zelf gedaan

cakebym schreef:

Even googelen Siena. Callebaut scheelt bij verschillende webshops veel in prijs. Tot wel €10 op een emmer van 7 kilo. En dan scheelt het bijna niets meer in prijs met satin ice...
Denk niet dat ik hier de naam van een webshop mag noemen, wel?

Had helemaal over deze tip heen gelezen.
Ik heb al redelijk zitten google-en, en idd, hoe groter je koopt, hoe goedkoper,
en het scheelt ook nog per shop erg.
Ben hem nog niet zo dicht bij de prijs van SatinIce tegengekomen,
maar zal eens beter zoeken dan  :+
Dank voor de tip!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

27

Tamataartje schreef:

Ik gebruik de mix van Funcakes en deze tabellen http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=201922. Die tabellen kloppen echt! Ik heb pannen van 10 cm diep, maar verhoog deze altijd nog met bakpapier, ongeveer 1 cm boven de rand. Bakken doe ik op 150 graden. Als je ziet dat de taart weer begint te dalen na zijn hoogste punt is hij klaar. Ik prik nog wel een paar ondiepe gaatjes in de bovenkant en bak dan nog een minuut of 2 op 175 graden. Bij mij wilde de bovenkant nog wel eens een beetje vochtig blijven.
Uitstorten op bakpapier op een rooster en na 1 minuut omkeren. Na een half uurtje inpakken in huishoudfolie en de volgende dag vullen en afsmeren.

nu snap ik het niet meer,
gevuld en wel zijn ze 11cm hoog, maar je verhoogd je bakpannen van 10cm hoog nog 1cm (dus tot 11cm)

vul je de taarten dan slechts heel dun?

28

Haha, ik snap de verwarring! Ik bak ze zo'n 11 cm hoog, maar gooi het bovenste stuk weg. Ik snij 'm in drieën met een taartzaag, elke laag is zo'n 3 cm hoog. Na vullen wordt hij dan zo'n 11 cm hoog. De rest van het biscuit gooi ik weg.
Omdat ze na het bakken nooit exact even hoog zijn, zorg ik ervoor dat ik ze hoger bak dan precies nodig is, zodat ik ze wel allemaal even hoog kan máken.
Snappie?

29

Ah, vandaar, haha,
blij te lezen dat ik niet de enige ben die de taarten gewoon op gelijke hoogte snijd.
was al bang dat ik de enige pietlut was  :+

(+ dat mij de bovenkant nooit helemaal vlak genoeg is naar mijn zin :cool: )

30

Zeker niet de enige!
De bovenkant wordt bij mij trouwens wel altijd de kant die onderin het bakblik zat.

Ook ik vind je taart echt super mooi! Gaaf zo strak en inderdaad ook zo hoog...

32

Ik gebruik de mix van Funcakes en deze tabellen http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=201922. Die tabellen kloppen echt! Ik heb pannen van 10 cm diep, maar verhoog deze altijd nog met bakpapier, ongeveer 1 cm boven de rand.

Dat doe ik dus ook  :s Maar dan die van het basisbiscuit.
Ga toch eens een zak funcakes bestellen en kijken hoe dat uitpakt. Ik wil ze ook zo mooi hoog!

Ben hem nog niet zo dicht bij de prijs van SatinIce tegengekomen,
maar zal eens beter zoeken dan  clown
Dank voor de tip!

Ik stuur je even een pb!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

33

En? Gelukt met je biscuit?

34

Geen woorden voor!! Behalve vragen haha echt supper strak hoe doe je dat????? Laaste tijd heb ik er last van dat de randen scheuren :(

35

Nog geen tijd gehad   :(  Even heel druk met andere zaken, dus nog geen mix kunnen halen. Ik hou je op de hoogte!

www.facebook.com/cakebym

36

Prachtig

Groetjes Ria123

37

Even een oud draadje omhoogschoppen maar: JAAAAA het is gelukt! ik heb een prachtig hoog biscuit. De hoeveelheid voor een 9 cm hoog biscuit aangehouden en ze rijzen echt de pan uit! Zijn veel hoger geworden, dus ik kan ze mooi recht snijden. Ze zijn ook veel steviger, dus hoop ze ook strakker te kunnen houden met afsmeren.
Vrees dat ik toch echt niet meer terug ga naar 'from scratch' :nooo
Resultaat post ik morgen. Kan niet wachten om te beginnen met decoreren,maar dat zal toch echt tot morgen moeten wachten...

www.facebook.com/cakebym

38

Wat leuk dat je nog even antwoordt! Ik hoef ook niets anders meer hoor :nooo
Ik ben benieuwd naar je foto!

39

Jij helpt me zo ontzettend vooruit, dat ik toch op zijn minst mijn beloften kan nakomen ;)
Ga vanavond of morgen ook proberen de figuurtjes vast uit te steken op jouw manier! Ga al je tips uitproberen komende week.
Heb even taartpauze gehad van een aantal weken, maar het kriebelt nu weer aan alle kanten!

www.facebook.com/cakebym

40

Ja, ik weet niks anders te zeggen dan de rest wat een ontzettend mooie strakke taarten =)

zo mooi daar blijf ik van dromen.

Echt super!!!

41

Less is more... wauw, prachtige taart!

Gek op taart!

42

Dank jullie wel =)

43

weer zo een mooie