1

Onderwerp: slagroom met bevroren fruit

hoi,

ik vraag me af of je bevroren fruit op 1 of andere manier onder slagroom kan mengen om het een lekkerdere toets te geven of dat er makkelijke recepten bestaan van fruitmousse gemaakt door bevroren fruit. groetjes

Re: slagroom met bevroren fruit

Ik heb laatst frambozenmousse gemaakt door diepvriesfambrozen te laten ontdooien (in een vergiet, zodat het gelijk uitlekt) en die te pureren. Vervolgens 3 blaadjes gelatine erdoorheen verwerkt en dat in de koelkast gezet. Slagroom stijf geklopt, het frambozenmengsel daardoorheen gespateld en dat in de koelkast laten opstijven. Kan wel even duren.
Volgensmij kan dat met elk bevroren fruit wel. Kijk eens bij http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … eiemousse. Zelf vind ik het met suiker véél te zoet, maar dat is net waar je van houdt.

3

Ik heb wel eens met aangevette slagroom gevuld en daar bevroren frambozen ingedrukt, gaat prima hoor :y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Chocomonster schreef:

Ik heb laatst frambozenmousse gemaakt door diepvriesfambrozen te laten ontdooien (in een vergiet, zodat het gelijk uitlekt) en die te pureren. Vervolgens 3 blaadjes gelatine erdoorheen verwerkt en dat in de koelkast gezet. Slagroom stijf geklopt, het frambozenmengsel daardoorheen gespateld en dat in de koelkast laten opstijven. Kan wel even duren.
Volgensmij kan dat met elk bevroren fruit wel. Kijk eens bij http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … eiemousse. Zelf vind ik het met suiker véél te zoet, maar dat is net waar je van houdt.

hoi, bedankt voor de tip! op welke hoeveelheid fruit moet je welke hoeveelheid gelatine toevoegen?

5

dat ligt aan hoeveel vloeistof je in totaal gebruikt... Het staat op de zakjes gelatine.
Je kunt natuurlijk ook de diverse recepten nalezen  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Dat heb ik een beetje op gevoel gedaan triquitas! Ik heb destijds 3 blaadjes gelatine gedaan voor 250 ml slagroom en een heel doosje bevroren frambozen. Geen idee hoe zwaar dat was. Ik denk dat voor die hoeveelheden 2 of 3 sowieso het minimum is. Mocht nou na een aantal uur (of het liefst een nacht) blijken dat het niet stijf genoeg is, dan doe je er nog een blaadje bij.