1

Onderwerp: Ikea of non stick??!

Ik ben toe aan een onderlegger om fondant op uit te rollen en kleine figuurtjes uit te steken etc.
Nou zeggen velen dat dat grote non stick board van 80 euro helemaal super is.
Ook hebben veel mensen de grote en goedkope ikea mat voor het uitrollen van fondant en de kleine maat non stick board voor figuurtjes.

Maar dan denk ik: je kunt toch ook gewoon die van Ikea (PROJS onderlegger) kopen en dat voor zowel fondant uitrollen als figuurtjes uitsnijden gebruiken? Of is zon non stick board toch wel een pré voor figuurtjes uitsnijden? Ik ben een beetje in de war, hopelijk kunnen jullie mij tips geven ;)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Ikea of non stick??!

Non-stik board is hard en zo'n onderlegger is zacht. Voor uitsteken moet je een harde ondergrond hebben, je moet kunnen schuiven anders krijg je het niet mooi uitgestoken.

3

Re: Ikea of non stick??!

Is die van Ikea zacht?? Weet je dat zeker, hij lijkt gewoon hard ijzer staal zoiets.
Ik bedoel deze :)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ … uery=projs
xxx

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Re: Ikea of non stick??!

Dat is een kunstof transparante flexibele onderlegger. Ik heb er zelf 2 een voor het uitrollen (bij kleine taarten, voor 25 cm en groter gebruik ik the mat) en een om verder op te decoreren ik snij hier dus ook op en steek uit enzo dit geeft kleine beschadigingen waardoor je bij het uitrollen niet een mooi vlak resultaat krijgt.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

5

Re: Ikea of non stick??!

Dat is een kunstof transparante flexibele onderlegger. Ik heb er zelf 2 een voor het uitrollen (bij kleine taarten, voor 25 cm en groter gebruik ik the mat) en een om verder op te decoreren ik snij hier dus ook op en steek uit enzo dit geeft kleine beschadigingen waardoor je bij het uitrollen niet een mooi vlak resultaat krijgt.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

6

Re: Ikea of non stick??!

Ik heb ook die van Ikea, werkt prima

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Re: Ikea of non stick??!

op die van Ikea kun je prima schuiven om de rafeltjes weg te krijgen hoor  :y
ook puzzels maak ik erop, geen probleem mee hoor :nooo

Ik zit ook al een tijdje te twijfelen.... heb inmiddels Ikea nr 5 (op een gegeven moment worden ze toch plakkerig/beschadigd).... maar nog steeds een stuk goedkoper (en groter) dan de echte....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Re: Ikea of non stick??!

Ik heb de Ikea-mat om uit te rollen en die gebruik ik ook om het fondant over de taart te leggen (op de mat laten liggen en dan met mat en al over de taart, dan de mat er voorzichtig afhalen)

Voor het uitsnijden gebruik is altijd zo'n goedkope snijmat (groen met witte streepjes) met een velletje bakpapier eroverheen.
Op bakpapier blijft je fondant niet plakken, dus vervormt het bijna niet als je het gebruikt.

9 Laatst bewerkt door jo-oosie (08-01-2014 22:07)

Re: Ikea of non stick??!

precies uitsnijden doe ik op een glazen snijplank met daarover een stuk bakpapier (plakt je fondant niet aan vast) en ik gebruik er een scherp mesje voor en vaak leg ik de boel even in de koelkast.  Fondant snijd dan makkelijker

De onderlegger van IKEA gebruik ik ook voor uitrollen voor bekleden van de taart.
Of ik rol uit op de aanrecht en leg de lap pas op de onderlegger als ik bijna de lap op de taart moet leggen.

Uitrollen om dingen uit te snijden doe ik op verschillende sileconen matjes die overal verkrijgbaar zijn (action enzo) 

Succes met je beslissing

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)