1

Onderwerp: Hoeveel taart bij een Sweet table

Hoi hoi,

Vorig jaar heb ik voor alle 3 mijn dochters een Sweet table gemaakt met hun verjaardag.

Ik vond het erg leuk om te doen & ook de visite was erg enthousiast.
Dus ook dit jaar wil ik weer Sweet table's gaan maken met hun verjaardagen.

Mijn oudste dochter is over 2 weken jarig & heb al weer recepten uitgezocht en een planning gemaakt. Ik blijf alleen twijfelen over de grote van de taart.

Bij de vorige Sweet tables waren gebaseerd op 25 volwassen & 22 kinderen. Ik had hiervoor de volgende taarten gemaakt.
1ste Sweet table      Vierkant 25x25 cm + blanda 20 (ongeveer 32personen)
2de Sweet table       Rond 20 cm + rond 25 cm (ongeveer 28 personen)
3de Sweet table       Rond 20 cm + rond 25 cm ( ongeveer 28 personen)

Ik had dus voor de taart de kinderen al niet meegerekend, maar toch hield ik nog veel taart over ( de rest wat op de Sweet tables stond was zo goed als op).

We krijgen ook nu weer 25 volwassen & 22 kids op visite..... Dus mijn vraag aan jullie.
Voor hoeveel personen zouden jullie een taart maken.?

Alvast bedankt voor jullie hulp. 

Groetjes Ilona

2

Re: Hoeveel taart bij een Sweet table

ik zou zeggen, trek af wat je vorige keer overhield.. dus was de 25 cm helemaal over? Maak dan nu alleen een 20 cm of voor de zekerheid een 25 cm taart...

Sluit me aan bij Jessi bakt, maak dan alleen de 25 cm. Eventueel kun je dan van de rest van de sweet table wat extra doen.

4

tja.. en ik vind dat de taart het centerstuk van een sweet table is en dat er dus voor iedereen een stukje moet zijn. :) Kinderen kan je half meerekenen natuurlijk.

gr Pien

5

Bedankt voor jullie reacties.

Zoals Sweet978 al zegt is een taart een centerstuk. Ik ben het daar helemaal mee eens. Daarom wil ook graag stapeltaart maken.

Mijn eerste reactie is ook er moet voor iedereen een stukje taart zijn, maar om nou bv. een halve taart over te houden vind ik ook zonde.

Ik zit nu te denken aan het volgende:
Rond 10 + Rond 15 + Rond 20 ( en daar komt dan nog een dummy 25 cm onder)

Dan heb ik ongeveer 21 stukjes, dan heb ik 7 stukjes minder dan de vorige keer.

Zou dat wat zijn.

Ik deel jullie mening dat er voor ieder een stukje taart zou moeten zijn. En zoals sweet978 ook zegt is het het

6

Als je eerst te veel had aan  Rond 20 cm + rond 25 cm, dan kun je toch ook kiezen voor 15+20 rond als je toch wilt stapelen? En Dummy er onder kan inderdaad ook

7

Een dummie is een prima oplossing ... Dat die ik ook regelmatig bij een sweet table . Nu heb ik persoonlijk ook weinig problemen met taart over .... Visite genoeg die wat mee krijgt . Ik wil nl ook altijd stapelen omdat wij thuis chocoholics zijn en de rest van de familie meer into fruit zijn .... Door te stapelen kan ik ook meer smaken vulling kwijt :)

Veel plezier ermee

Gr. Pien

8

Ik zou voor iedereen een half stukje nemen op die manier heeft toch iedereen de smaak maar ook nog voldoende ruimte over voor het andere lekkers. Ik zou ook de sweet table openen door de taart aan te snijden zo weet je zeker dat iedereen een stukje neemt.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

9

Ik heb vorig jaar op mijn blog een handig bericht geplaatst waarin ik vertel hoe ik het altijd doe met hapjes en taart e.d.

Klik op de volgende link om naar het bericht te gaan: http://gewoonmarieke.com/2013/05/16/des … veelheden/

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.